دبیر هئیت والیبال استان مازندران گفت: متاسفانه ما با وجود پتانسیل بالای که در استان داریم یک داور بین المللی در این رشته ورزشی نداریم.

حسین اولادی در حاشیه دومین سمینار داوران استان مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت: باتوجه به برنامه ریزی های انجام شده و کلاسهای توجیهی و ارتقای سطح داوران سعی می کنیم این عقب ماندگی این چند سال را جبران کنیم وسطح داوران را ارتقا دهیم.

وی عمده ترین مشکلات داوران را دورماندن از مسابقات اعلام کرد و افزود: مسابقات داخلی در استان برگزار نمی شود و برای همین اولین دستور ما مسابقات نونهالان ونوجوانان در بخش بانوان است و همچنین با تشکیل کلاسهای مربیگری درجه 3 حدود 50 داور زن و25 داور مرد به جامعه داوری استان اضافه شدند.

اولادی افزود: داوران ما نتوانستند مانند مربیان ما که حدود 20 مربی در سطح بین المللی داریم خودشان را مطرح کنند و برای همین ما باید والیبال استان را از صفر و از پایه شروع کنیم وحدود 7 سال ایست که ما از دوران اوج خود دور مانده ایم و افت داشته ایم، برای همین باید از پایه ونونهالان شروع کنیم.

رئیس کمیته داوران والیبال ساحلی نیز گفت: تعداد داوران در والیبال ساحلی خیلی کم است وبا توجه به اینکه این رشته در مازندران نوپا است تقریبا حدود 10 داور مشغول هستند.

هابیل جلابی از مشکلات عمده این رشته محدود بودن مسابقات به زمان خاص را بیان کرد وگفت: چون فقط در فصل تابستان و اواخر بهار مسابقات این رشته برگزار می شود برای همین اکثر داوران به سمت داوری در سالن روی آوردند.

جلابی خاطر نشان کرد: مسئولین در تلاش هستند که مسابقات را به صورت لیگ برگزار کند تا انگیزه ای برای رشد این ورزش ایجاد شود وجایگاه مازندران در بین 6 استان ساحلی از مکان 5 بودند تغییر پیدا کند./ش



انتهای پیام/

برچسب ها: داور ، والیبال ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.