رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان قم از عملکرد مطلوب شناگران قمی در مسابقات شنای قهرمانی رده سنی پیشکسوتان کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، مسعود حسین جمال اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو کشورمان رقابت‌های شنا قهرمانی کشور در رده سنی پیشکسوتان به میزبانی هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان کردستان به انجام رسید.

وی ادامه داد: مسابقات شنای پیشکسوتان قهرمانی کشور با حضور 80 شناگر از 12 استان و در هفت ماده در سنندج برگزار شد و میزبان شناگران شرکت کننده در این دوره از پیکارها، اردوگاه سلیمان‌خاطر این شهرستان بود و به نمایندگی از قم نیز چهره‌های توانمندی راهی این پیکارها شدند.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان قم افزود: این رقابت‌ها با حضور شناگران 12 تیم از استان‌های تهران، مازندران، قم، کرمانشاه، آذربایجان‌شرقی، توابع تهران، یزد، خوزستان، گیلان، کیش، اصفهان و کردستان برگزار شد.

وی یادآور شد: مسابقات شنای پیشکسوتان قهرمانی کشور برای نخستین بار است در استان کردستان به انجام رسید و شناگران در 12 رده سنی و سه ماده به رقابت با یکدیگر پرداختند در حالی که شناگران قمی از ظرفیت مناسبی برای حضور قدرتمندانه در این مسابقات برخوردار بودند.

حسین جمال عنوان کرد: رقابت‌های قهرمانی کشور به مدت 2 روز در 2 نوبت صبح و عصر پیگیری شد در حالی که در این رقابت‌ها 80 شناگر حضور داشتند و در 12 رده سنی از 25 تا 80 سال و در هفت ماده قورباغه، کرال سینه، کرال پشت، پروانه، مختلط تیمی، مختلط انفرادی و آزاد تیمی با یکدیگر رقابت کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه شناگران قمی در این رقابت‌ها عملکرد خوبی داشتند، افزود: سید هادی عارف‌کشفی، ابوذر متوسلانی، محمدحسین فتاپور و اکبر غلامی نفراتی بودند که در ترکیب تیم شنای پیشکسوتان هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان قم به این رقابت‌ها اعزام شدند.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان قم افزود: در این مسابقات که از سطح بسیار بالایی برخوردار بود، سید هادی عارف‌کشفی در 50 متر قورباغه ششم شد‌ و در 100 متر آزاد، 100 متر کرال پشت و 100 متر قورباغه مقام چهارم را کسب کرد.

وی تصریح کرد: ابوذر متوسلانی نیز در 50 متر پروانه رتبه هفتم، در 100 متر آزاد رتبه هشتم، در 100 متر کرال پشت مقام هفتم، در 100 متر قورباغه مقام هشتم و در 4 در 50 متر مختلط انفرادی مقام هشتم را برای تیم هیئت شنا، شیرجه و واترپلو قم کسب کرد.

حسین جمال اظهار کرد: موفق‌ترین شناگر قمی در این رقابت‌ها محمدحسین فتاپور بود که در 50 متر پروانه رتبه نخست و مقام قهرمانی را به نام خود ثبت کرد ضمن اینکه در مواد 50 متر کرال پشت و 100 متر قورباغه نیز مقام چهارم را به دست آورد و در نهایت اینکه اکبر غلامی به مقام ششم 100 متر قورباغه رسید./ش

برچسب ها: قم ، عملکرد ، شنا ، گران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.