تحقیقات نشان داده اگر بیمار مبتلا به سرطان از بیماری خود آگاه باشید بهتر می تواند یا بیماری خود کنار بیاید و درمان راحتری خواهد داشت.

دکتر علی مطلق، انکولوژیست در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه حق بیماری است که از بیماری خود آگاه باشند گفت: اکثر خانواده بیماران مبتلا به "سرطان" به پزشکان اسرار دارند که عزیزشان از ابتلای خود به" سرطان" آگاه نشود چرا که این امر باعث نا امیدی و کاهش مقابله او با بیماریش می شود و نمی تواند در مان را به خوبی ادامه دهد.

وی ادامه داد: هر چند دانستن حق بیمار است پزشکان هم به لحاظ علمی و اخلاقی و ظیفه دارند که اگر بیمار خواست از بیماری و نسبت خود آگاه شود او را مطلع کنیم البته برای اطلاع باید شرایط مناسب فراهم شود.

مطلق افزود: ما روی 1200 بیمار مبتلا به سرطان در ایران در خصوص این که آیا مایل هستید از بیماری خود آگاه شوند یا نه مطالعه کردیم که مشخص شد بیش از 70 درصد بیماران طالب این بودند که از بیماری خود آگاه شوند.

وی با تاکید بر این که ما نباید پایش داوری بیماران را از این مسئله محروم کنیم تصریح کرد: همچنین تحقیقاتی انجام شود که اگر بیماری از این مسئله محروم کنیم تصریح کرد: همچنین تحقیقاتی انجام شده که اگر بسیاری از ابتلای خود به سرطان آگاه شود دوران درمان خود را بهتر طی می‌کنند و با وضعیت روحی و روانی بهترین با بیماری خود کنار می‌آیند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیماران ، سرطان ، درمان ، ابتلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.