"المپیک ویژه" علاوه بر اهدافی که هر المپیک دنبال می‌کند در درجات بالاتر با هدف ارتقای توانمندی ذهنی، جسمی و روانی و .. بخشی از اهداف توانبخشی را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ محمدتقی جغتایی سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخش در پنجمین همایش ورزش المپیک ویژه ایران که به میزبانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد، افزود: این دانشگاه به منظور بهتر زیستن و ارتقای توانمندی افراد به خصوص افراد کم توان و ناتوان رسالت‌های متعددی را بر دوش دارد که امید است ، با تقویت حوزه پژوهشی، آموزشی و...  در این دانشگاه بتوان شاهد برآورسازی فرصت و ارتقای سطح زندگی این گروه‌ها بود.

موسس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در حضور جمعی از اساتید، دانشجویان، شرکت‌کنندگان در مسابقه و والدین این گروهها خاطرنشان کرد: ورزش در معلولین زمینه‌ساز تقویت روحیه جمعی و ارتقای توانمندی ذهنی، جسمی، روانی و تاثیر مثبت بر خانواده‌های این گوره‌ها خواهد بود و خانواده‌ها و جامعه با مشاهده فعالتیهای این گروه با آغوشی باز پذیرای آنان خواهند بود.

رییس هیئت مدیره انجمن علوم اعصاب ایران، دکتر اصغر دادخواه رئیس المپیک ویژه ایران را بنیان‌گذار عرصه المپیک ویژه دانست و خاطرنشان کرد: ارتقای توانمندی جسمی زمینه‌ساز افزایش توانایی مغزی، افزایش ترشح فاکتورهای مغزی، حس بهتر زندگی و جلوگیری از پیر شدن سلول‌های عصبی است و به این منظور باید جدی تلقی شود.

وی گفت: این دانشگاه با حضور متولیان عرصه توانبخشی می تواند گام مهمی در بهتر زیستن افراد و در واقع همان بهزیستی بردارد و "المپیک ویژه" با هدف توانمند‌سازی کم‌توانان ذهنی زمینه‌ساز این مهم است.

در پایان مراسم به نفرات برتر این دوره از مسابقات که دررشته‌های ورزشی فوتبال و فوتسال حضور داشتند جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: المپیک ، ورزش ، تقویت ، معلولین ، آغوش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار