عضو مجمع نمایندگان استان یزد گفت: همه استان‌های کشور به بودجه متوازن نیاز دارند بنابراین دولت باید به مناطق کمترتوسعه یافته بیشتر از استان‌های برخوردار توجه کند و این یعنی رعایت عدالت در بودجه.

حجت‌الاسلام دخیل‌عباس زارع‌زاده نماینده مردم مهریز، بهباباد، خاتم، بافق و ابرکوه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران از تخصیص بودجه استان یزد انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در تخصیص بودجه سال 93 به استان یزد ظلم شده است.

وی تصریح کرد: ما انتظار داریم اصل عدالت در لایحه بودجه گنجانده شود و طبیعی است عدالت به معنای تقسیم مساوی نیست بلکه به معنای تقسیم منابع براساس اولویت‌ها و محدویت‌های شهرستان‌ها و شهرهای مختلف کشور است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استان یزد با داشتن مساحت زیاد که چهارمین استان پهناور کشور به شمار می‌رود و همچنین به دلیل موقعیت ژئوپلتیک منطقه از جایگاه حساسی برخوردار بوده و نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه است چرا که تا کنون و در لایحه بوجه سنوات گذشته متاسفانه به این مهم توجه نشده است و ما انتظار داشتیم دولت یازدهم که با شعار اعتدال به سر کارآمد به این مهم توجه جدی داشته باشد.

وی اظهار کرد: تخصیص بودجه باید براساس نگاه واقع‌بینانه، عادلانه و کارشناسانه باشد تا در طول یکسال همه استان‌ها از اعتبارات مورد نیاز برخوردار باشد.

وی یادآور شد: فراموش نکنیم استان یزد یکی از استان‌های کشور است که بیشترین درآمد را برای کشور دارد ولی در تحصیل اعتبار به این استان توجه نمی‌شود به طوری که استان 29 کشور به لحاظ تخصیص اعتبارات هستیم.

عضو مجمع نمایندگان استان یزد خاطرنشان کرد: معتقدیم دولت باید براساس واقعیت‌ها به این استان توجه کند و به میزان درآمد حاصله از این استان که به خزانه کل کشور وایز می‌شود اعتبار واقعی در اختیار ما قرار دهد.

عضو مجمع روحانیون مجلس افزود: عدالت یک امر توصیه شده در اسلام است و می‌طلبد که بیش از پیش به این مهم در لایحه بودجه 92 توجه شود.

وی در پایان تاکید کرد: همه استان‌های کشور به بودجه متوازن نیاز دارند بنابراین دولت باید به مناطق کمترتوسعه یافته بیشتر از سایر استان‌های برخوردار توجه کند و این یعنی رعایت عدالت در بودجه، بودجه‌ای که سرنوشت اقتصادی مردم تا حدود زیادی به این مهم وابسته بوده و هرگونه تغییر و تحول و نارسائی در این سند مالی زندگی آنها را با مشکل مواجه می‌کند.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: یزد ، نماینده ، فرماندار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار