سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از تصویب کلیات طرح مدیریت و کاهش حوادث و سوانح رانندگی در جلسه امروز(سه‌شنبه) کمیسیون متبوعش خبر داد.

حجت‌الاسلام دخیل‌عباس زارع‌زاده مهریزی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به جلسه عصر امروز (یکشنبه) کمیسیون متبوعش گفت: طرح مدیریت و کاهش حوادث و سوانح رانندگی در جلسه امروز کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: یکی از مباحث بسیار مهم در امور داخلی کشور، توجه به ایمنی حمل و نقل و مدیریت ترافیک شهری و جاده‌ای است که در این طرح به آن توجه ویژه‌ای شده است.
 
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در ادامه با اشاره به رقم حوادث رانندگی در کشور، تصریح کرد: میزان حوادث رانندگی در کشور به هیچ عنوان قابل قبول نیست و لازم است تا با هماهنگی بخش‌های مختلف نسبت به مدیریت این معضل اقدام کرد.
 
زارع‌زاده توجه به مباحث فرهنگی را از نقاط قوت آن برشمرد و تاکید کرد: در این طرح مقرر شده تا ضمن تشکیل شورایعالی ایمنی و حمل و نقل کشور، دستگاه‌های فرهنگی از قبیل صدا و سیما و فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به آموزش و فرهنگ‌سازی ایمنی در حمل و نقل اقدام کنند.
 
نماینده مهریز و بافق در مجلس با اشاره به عوامل ایجادکننده سوانح رانندگی اظهارداشت: سه عامل انسان، جاده و وسیله نقلیه نقش اساسی در بروز حوادث داشته و در کنار این موارد عملکرد نیروهای انتظامی و امدادی، نقش عمده در کاهش تلفات می‌تواند داشته باشد که در طرح پیشنهادی وظایف و تکالیفی برای هر کدام از آنها گرفته شده است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در این جلسه مدیران ارشد وزارت صنعت و معدن، راه و شهرسازی، بهداشت و درمان، سازمان ملی استاندارد، پلیس راهور، ستاد دیه، سازمان شهرداری‌ها و مرکز پژوهش‌های مجلس و مشاور کمیسیون حضور داشتند که پس از صحبت‌های موافقین و مخالفین کلیات طرح مذکور رأی آورد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار