همدان/

حوزه اختیارات شوراها براساس اصل 100 قانون اساسی احیا می‌شود

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید قانونی تصویب شود که اختیارات شوراها را محدود کند، گفت: حوزه اختیارات شوراها براساس اصل 100 قانون اساسی باید احیاء شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ امیر خجسته با اشاره به لزوم اهمیت قانونمندی در حوزه طرح و برنامه، گفت: اصلاح  موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس در حوزه نظام برنامه‌ریزی، بودجه ریزی و نظام نظارت در کمیسیون بررسی شد.
نماینده مردم همدان و فامنین درمجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم استحکام آیین نامه داخلی مجلس، تغییرات مورد بحث را بیشتر ناظر بر نحوه رسیدگی به طرحها و لوایح قانونی خواند و گفت: در طرح پیشنهادی فعلی که به کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور به عنوان کمیسیون فرعی ارجاع شد، نحوه رسیدگی به طرحها و لوایح مورد دقت قرار گرفته و اصلاحاتی در آن صورت گرفته است.
این نماینده مردم درمجلس نهم با انتقاد از برخی پیشنهادها که به کاهش اختیارات شوراهای شهر و روستا ختم می شود گفت: این قابل قبول نیست که قانونی تصویب شود که اختیارات شوراها و در راس آن شورای عالی استان‌ها محدود شود.
خجسته افزود: ما به دنبال این هستیم تا حوزه اختیارات شوراها را براساس اصل 100 قانون اساسی و سایر اصول مرتبط با آن احیا و مدیریت شهری را به آنها واگذار کنیم./س
برچسب ها: شورا ، اساس ، اختیارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.