عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: با توجه به اينكه نرخ دلار در حال كاهش است، بايد قيمت خودروهايي كه وابسته به ارز هستند دوباره محاسبه شده و سير نزولي به خود بگيرند.

سيد محمد بياتيان در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در خصوص اظهارات خودروسازان مبني بر عدم كاهش قيمت خودرو حتي با وجود كاهش نرخ دلار، اظهار داشت: اين قضيه بايد هم براي مردم و هم براي مجلس توجيه شود كه ميزان وابستگي توليدات داخلي ما به دلار چه ميزان است؟
 
وي افزود: با توجه به اينكه نرخ دلار در حال كاهش است، بايد قيمت خودروهايي كه وابسته به ارز هستند دوباره محاسبه شده و سير نزولي به خود بگيرند.
 
اين نماينده مردم در مجلس نهم با تاكيد بر اينكه "امكان كاهش قيمت خودرو وجود دارد" گفت: متناسب با ميزان مصرف ارز براي هر دستگاه مي‌توان قيمتش را كاهش داد.
 
بياتيان با اشاره به اينكه تحولات حوزه خودرو نبايد دستوري باشد، تصريح كرد: كمااينكه در مقابل اين مسئله، دولت نبايد در تعيين و يا تغيير قيمت خودرو موثر باشد، بلكه لازم است در يك فضاي رقابتي قيمت خودرو تعيين شود.
 
عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس ادامه داد: اين موضوع مستلزم افزايش كيفيت محصولات داخلي و واردات خودرو است كه زمينه را براي رقابتي كردن بازار خودرو فراهم مي‌كند.
 
انتهاي پيام/

برچسب ها: خودرو ، ارزان ، صنعت ، بازار ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار