یک نماینده مجلس با بیان اینکه در بحث مدیریت صنعت خودرو دچار قصور شدیم، گفت: نمره خودروسازی کشور از 20 ، چهار یا پنج است.

موید حسینی صدر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بعداز گذشت 20 سال هنوز خودرو ملی نداریم،‌اظهار داشت: به دلیل ضعف مدیریتی و عدم کلان نگری که توسط مدیرانی که تنها با ارائه تبلیغات اقدام به حفظ پست خود کردند، این نیاز جامعه نادیده گرفته شد.

وی افزود: برای مدیریت صنعت خودرو باید افرادی به کار گرفته شوند که از ابتدای فعالیت خود در این حوزه حضور داشتند و نظراتشان در سطح کلان کاربرد داشته باشد.

حسینی صدر با تأکید براینکه انحصار بازار خودرو باید شکسته شود،‌ گفت: بهترین ماشین‌ها در دنیا حدود 50 تا 100 میلیون تومان است که از لحاظ کیفیت، ‌مصرف سوخت و ... قابل مقایسه با خوردوهای ما نیست.

وی اظهار کرد: خودروهایی که هم‌اکنون در کشور وجود دارد، به هیچ‌ عنوان متناسب با قیمت‌های خود نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به تولید وانت در کشور اشاره کرد و گفت: کشوری هم‌چون ایران که نیاز زیادی به خودروهایی مانند وانت و نیسان دارد،‌ اما هنوز از مزدا و پیکان وانت که ازلحاظ ایمنی ضعیف و از رده خارج شده است، ‌استفاده می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه تاکنون در حوزه تولید خودرو قصور زیادی رخ داده است، تصریح کرد:‌لازم است در این زمینه هزینه پژوهش برای طراحی،‌ ساخت و تحقیقات درنظر گرفته شود تا خودرویی با نام برند ایرانی به مرحله تولید رسد.

وی ادامه داد:‌البته نباید انتظار داشته باشیم این مسئله باعجله و در مقطع کوتاه زمانی انجام شود، چراکه برای تأمین این نیاز جامعه نیاز به دقت و کار پژوهشی وجود دارد.

حسینی صدر اظهار داشت: بنابراین باتوجه به قصور مدیریتی و عدم رضایت مردم از خودروهای کشور، نمره خودروسازی کشور را از 20، چهار یا پنج است.

انتهای‌پيام/

برچسب ها: نمره ، خودروملی ، تولید ، طراحی ، ساخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار