24 زخمی در انفجار بمب در دانشگاه فیلیپین

در پی انفجار بمب دریکی از دانشگاه‌های فیلیپین 24 نفر از دانشجویان و اساتید این دانشگاه زخمی شدند که حال بسیاری از آنان وخیم اعلام شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه ، گفته می‌شود پیش از انفجار بمب در این دانشگاه، محل اسکان نیروهای امنیتی کالج علوم و فن آوری بنیاد دولتی کوتاباتو بر اثر آتش سوزی عمدی طعمه حریق شد.

رولی اورانز بازرس ویژه نیروهای پلیس در منطقه بی ثبات میندانائو گفت گروهی از ماموران آتش نشانی، اساتید و دانشجویان در بین مجروحان این حادثه به چشم می‌خورند.

وی افزود 17 نفر از مجروحان که در بیمارستان بستری شده اند در وضعیت بحرانی هستند.

مقامات پلیس علت حادثه را انفجار بمب دست ساز می‌دانند اما تحقیقات کارشناسان درباره جزئیات حادثه ادامه دارد. 

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این بمبگذاری را برعهده نگرفته است و نیروهای امنیتی سرگرم بررسی‌های بیشتر دراین باره هستند.

دانشگاه محل وقوع حادثه در  منطقه آراکان در جنوب جزیره میندانائو واقع شده است. ساکنان این نواحی که معمولا قبایل بومی هستند به کشاورزی مشغولند.

درگیری‌های خشونت آمیز فیلیپین تاکنون بیش از 150 هزار کشته بر جا گذاشته است. با وجودی  که شبه نظامیان کمونیست مخالف دولت فیلیپین در برخی از نواحی آراکان مستقر هستند اما نیروهای پلیس از دخالت آنان در این حادثه اطمینان ندارند.

در اکتبر 2011، یک کشیش کاتولیک که به ساکنان قبیله نشین آراکان کمک می کرد هنگام خروج از کلیسایی در این منطقه به ضرب گلوله کشته شد.

افزون برآن، مقامات پلیس در سپتامبر توانستند پس از کشف بمبی دست ساز که در کنار تیرپرچم در مدرسه‌ای در آراکان کار گذاشته شده بود آن را خنثی کنند.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار