یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اروپا احساس می‌کند در طول دو دهه گذشته با رفتا‌رهای آمریکا منافعش در منطقه لطمه خورده و موقعیتش در حال تضعیف است.

"جواد منصوری" در گفتگو با خبرنگار  سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سفر احتمالی "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به خاورمیانه گفت: روند تحولات سریع در منطقه غرب آسیا، شمال آفریقا و جنوب آسیا به گونه‌ای است که دولت‌ها را وادار می‌کند تا نمایندگانی را به طور منظم به این مناطق اعزام کنند تا  از نزدیک مسائل را بررسی و تحلیل جدیدی را برای مقامات و پایتخت خود ارائه کنند.



وی ادامه داد: اروپا احساس می‌کند در طول دو دهه گذشته با رفتا‌رهای آمریکا منافعش در منطقه لطمه خورده و موقعیتش در حال تضعیف است.

منصوری تصریح کرد: اخیراً اروپایی‌ها می‌خواهند دیدگاه و سیاست‌های خود را از آمریکا جدا کنند به همین دلیل اشتون با سفر خود به منطقه می‌خواهد با بعضی از دولت‌ها به مذاکره بنشیند و به آنها بگوید اروپا با سیاست‌های جدید و جدای از سیاست آمریکا به روابط خود ادامه خواهد داد که البته این موضوع مشکلات زیادی را برای اروپا به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه اظهار داشت: تحولات اخیر مصر که به نوعی این کشور را به بن‌بست رسانده  و مسئله سوریه که نتوانست منافع نامشروع غرب را تأمین کند از دلایل مهم سفر اشتون خواهد بود، بنابراین در این سفر راه‌حل‌ها و برنامه‌هایی برای موضوعات جاری در نظر گرفته شده است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: مردم منطقه چندان تمایلی به این سفرها و گفتگوها ندارند و نارضایتی خود را از سلطه اروپا و آمریکا اعلام می‌کند در نتیجه این سفرها برای جلب نظر مردم و کاهش نفرت مردمی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اشتون ، سفر ، آمریکا ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار