حاميان محمد مرسي رئيس جمهوري برکنار شده مصر بامداد يکشنبه پس از پايان ديدار روز شنبه خود با ويليام برنز فرستاده دولت آمريکا گفتند در مورد درخواست خود مبني بر بازگشت مرسي به قدرت پافشاري خواهند کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، سفر فرستاده دولت آمريکا به مصر در پي سفر کاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا و گيدو وستروله وزير امور خارجه آلمان به مصر و در حالي صورت گرفته که جامعه بين المللي طرفداران مرسي و دولتي موقت منصوب ارتش مصر را براي رسيدن به مصالحه تحت فشار قرار داده است.
شاخه سياسي اخوان المسلمين در بيانيه اي که بامداد يکشنبه منتشر کرد اعلام کرد اين جنبش به مشروعيتي که بر اساس آن رئيس جمهوري بايد به قدرت بازگردد و قانون اساسي و شوراي شريعت که همان مجلس شوراست بايد احيا شود متعهد است.
در اين بيانيه که از سوي حزب آزادي و عدالت منتشر شد آمده است هيئتي از نمايندگان ائتلاف گروههاي اسلامي خواهان بازگشت مرسي به قدرت ، صبح روز شنبه با ويليام برنز ديدار کردند. 
در اين بيانيه آمده است:« ما استقبال از هر گونه راه حل سياسي بر مبناي مشروعيت قانون اساسي و رد کودتا را مورد تاکيد قرار مي دهيم.
پس از برکنار مرسي از قدرت در سوم ژوئيه طرفداران وي گفتند هر گونه راه حلي را که در برگيرنده بازگشت وي به قدرت نباشد را نخواهد پذيرفت.
در بيانيه اخير اخوان المسلمين آمده است سفر فرستاده آمريکا به مصر که در راستاي ساير تلاش هاي بين المللي صورت گرفته نتواسته تغييري در موضع آنها ايجاد کند.
در اين بيانيه همچنين از اظهارات اخير جان کري وزير خارجه آمريکا در مصاحبه اي در پاکستان که گفته بود اقدام ارتش مصر در خصوص برکناري مرسي از قدرت بازگرداندن دموکراسي به مصر بوده انتقاد شده است.
در ادامه اين بيانيه ضمن اعلام اين که تظاهرات حاميان مرسي همچنان مسالمت آميز خواهد ماند اقدامات خشونت بار محکوم شده است.
 محمد مرسي از زمان برکناري از قدرت در مکاني نامشخص نگهداري مي شود و علت اين اقدام ادعاهاي مربوط به فرار وي از زندان در جريان قيام مردم مصر عليه حسني مبارک در سال 2011 عنوان شده است.  







برچسب ها: بین الملل ، مرسی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار