رژیم غذایی یکی از مهمترین عوامل پیشگیری از حمله قلبی است که با برنامه‌ای مناسب می‌توان قلبی سالم داشته باشیم.

محمود قاسمی متخصص قلب وعروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: حمله‌ی ناگهانی قلب با مسدود شدن کامل یک سرخرگ صورت می‌گیرد.

روش‌هایی که جهت پیشگیری از حمله قلبی پیشنهاد می‌شود، شامل :کاهش فشارخون، دریافت رژیم غذایی کم چرب، کاهش وزن اضافی و ترک سیگار می‌باشد.

وی در ادامه افزود: تحقیقات نشان می‌دهند؛ که ارتباط مستقیم بین رژیم غذایی و بیماری قلبی وجود دارد که با دریافت یک رژیم غذایی سالم می‌توان سلامتی قلب و دستگاه گردش خون را حفظ کرد.

وی تصریح کرد: غذاهایی که برای قلب مفید است شامل انواع کلم و سبزیجات، لوبیا سبز، نخود سبز، لوبیا قرمز، نخود خشک و عصاره مخمر دارای ویتامین‌های گروه ب خصوصاً اسید فولیک می‌شود.

تحقیقات متعددی نشان داده‌اند که اسید فولیکیی که به طور طبیعی در مواد غذایی یافت می‌شود می‌تواند سبب کاهش ماده‌ای در خون به نام همو سیتئین شود و به این ترتیب از ابتلا به تصلب شرایین پیشگیری می‌کند.

وی اظهار داشت: خوردن هفتگی سه بار ماهی می‌تواند برای افرادی که سابقه‌ی حمله‌ی قلبی داشتند بسیار مفید باشد و همچنین میوه‌ها و سبزی‌ها، حاوی ویتامین آنتی اکسیدان ( ضد سرطان)، مواد معدنی و مواد مغذی مفیدی هستند که سبب متوقف کردن آسیب ناشی از عمل مواد سرطان زا به دیواره سرخرگ‌ها می‌شوند.

وی گفت: مواد غذایی که برای جلوگیری از حمله قلبی باید از آنها پرهیز کرد شامل: گوشت و فرآورده‌های آن، لبنیات پر‌چربی و کره، کیک و بیسکویت به علت نوع چربی به کار رفته در آنها و انواع غذا‌های کنسروی و سوپ‌های آماده می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: قلب ، حمله ، مناسب ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار