سخنگوی هیات رییسه مجلس در نخستین همایش «حماسه سازان علم و دانش» ، نخبگان و پیشرفت های علمی ایران در زمینه های مختلف را مرهون انقلاب برشمرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


عبدالرضا مصری در نخستین همایش «حماسه سازان علم و دانش» جایگاه علمی ایران امروز با دوران پیش از انقلاب را مقایسه کرد و گفت: جایگاه علمی ایران امروز در هر زمینه علمی بسیار نسبت به گذشته که وابستگی در کشور وجود داشت بهتر شده است و همه اینها مدیون انقلاب در جهت نخبه پروری در ایران است.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در سالهای نه چندان دور ما حتی پزشک وارد کشور می کردیم و در همه زمینه ها وابستگی شدیدی داشتیم، امابا گذشت تنها چندین سال در حال حاضر در زمینه های مختلفی مانند هسته ای، فضایی و علم نانو  حرف برای گفتن داریم.

وی افزود: ما در گذشته بالاترین میزان اعزام بیمار به خارج از کشور را داشتیم اما امروزه پذیرای بیماران از نقاط مختلف جهانیم و اینها همه مدیون فضای نخبه پروری انقلاب است.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پژوهش و عمل در ایران به خوبی پیوند نخورده، به تاکیدات رهبری در این زمینه اشاره و تصریح کرد: در همین راستا ضروری است که زمینه را بیش از پیش برای فعالیت هر چه بیشتر نخبگان فراهم کرد.

مصری مسئله هسته ای ایران را بهانه ای بیش ندانست و یادآور شد: در حال حاضر برای دنیا مشخص شده که موضوع هسته ای تنها بهانه ای برای ایجاد سد در برابر پیشرفت های روز افزون ایران در همه زمینه ها از جمله زمینه های علمی است./س


برچسب ها: کرمانشاه ، نخبه ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.