دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: بسیاری از دولتها و قدرت های شیطانی و صهیونیسم از شیوع و نفوذ اسلام در جهان در هراس هستند و درصدد هستند تا با دسیسه ها و توطئه های گوناگون مانع از پیشروی دین مبین اسلام در دنیا شوند.

حجت الاسلام محمد حسن اختری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: عمر و فرصت آدمی محدود است که باید از همین فرصت کوتاه به نحو احسن برای ره توشه آخرت استفاده کرد و صدقات و وقف از اعمالی است که رنگ خدایی دارد و موجب می شود تا انسان به خداوند وصل شود.

وی به آغاز حکومت اسلامی در 1440 سال پیش اشاره کرد و افزود: گسترش جهان اسلام از 1440 سال قبل تاکنون نشان دهنده عظمت مکتب اسلام است که هنوز نیز به عنوان کاملترین دین پاسخگوی تمام نیازمندی های بشر است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) تصریح کرد: مشارکت در ساخت، بازسازی و توسعه مساجد، بیمارستانها، مدارس و ....با نیت قرب الهی از مصادیق ارزشمند وقف است که نقش مهمی در اعتلای فرهنگ دینی و رفع محرومیت را بدنبال دارد و پاداش این امر پسندیده نزد خداوند متعال جاویدان و باقی خواهد ماند.

وی به آثار ارزشمند وقف اشاره کرد و افزود: حفاظت و حراست از وقف از واجباتی است که غفلت و کوتاهی در آن گناه نابخشودنی است که موجبات عقوبات اخروی را در پی دارد.

اختری اضافه کرد: تصرف ادوانی در مسئله اوقاف گناهش جندین برابر است و فرد متصرف در قبال کسانیکه از امور موقوفه نفع می برد مسئول است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در خصوص صرف و هزینه مال وقفی به امور مدنظر خیرین و واقفین اظهار داشت: رعایت حقوق و صرف موقوفه به نیت فرد غیرقابل تغییر مگر با اجازه ولی فقیه و متولیان امر دقت لازم را در این مسئله داشته باشند./س.


برچسب ها: صهیونیسم ، اسلام ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.