با توجه به اینکه این روز‌ها هم شاهد هوای سرد در تهران هستیم اما باید گفت که این میزان باد برای وارونگی هوا تهران کافی نیست.

نصیر دهقان عضو انجمن تخصصی طب اورژانس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: شهر تهران با توجه به اینکه این روز‌ها هم شاهد هوای سرد و بادهایی است اما باید گفت این مقدار وزش باد برای این آلاینده‌ها که موجب وارونگی هوای تهران شده‌اند کافی نیست.

دهقان گفت: از دوشنبه هفته گذشته هم رشد آلاینده‌ها سربی و غیر سربی از حد مجاز بالا رفته است و متاسفانه مراجعه به اورژانس در این روز‌ها باز هم دیده می‌شود.

نصیر دهقان در پاسخ به سوال خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران مبنی بر علائم ناشی از آلودگی هوا گفت: تنگی نفس، افزایش فشار خون، خس خس سینه و تپش قلب از علائم مهم این عارضه است که توصیه پزشکان این است که خردسالان و افراد مسن باید حتی الامکان از رفت و آمدهای غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند آب زیاد بنوشند، شیر بنوشند و میوه و سبزیجات را در سبد غذایی خود جای دهند همچنین علائم خفیف همچون سردرد‌های شدید، سرگیجه، تنگی نفس هم توجه کنند و سریعا به پزشک مراجعه کنند.

دهقان افزود: در ماه اخیر افزایش قابل ملاحظه‌ای در افزایش مراجعین به اورژانس برای عوارض آلودگی هوا وجود داشته است که به طور متوسط ۳۰ درصد نسبت به ماه پیش افزایش وجود دارد.

 وی اذعان داشت: اثر وارونگی هوا آنقدر شدید است که وزش باد کافی نیست و به مردم توصیه می‌کنیم که حتما اخبار را دنبال کنند و تا زمانیکه از پایدار بودن هوا مطمئن نشدند حتی الامکان از منزل خارج نشوید.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار