تحليلگران روس معتقدند اگر ايران غايب کنفرانس ژنو 2 باشد اين کنفرانس موفقيتی نخواهد داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری ایلاف،"رجب صفروف" مدیر کل مرکز مطالعات ایران معاصر، اصل برگزاری کنفرانس ژنو 2  را مبهم می داند و آمریکا را متهم می کند که همگام با قطر و عربستان مانع مشارکت ایران در این کنفرانس شده است.

 صفروف در میزگردی که خبرگزاری ریانووستی روسیه برگزار کرد گفت:"کنفرانس ژنو 2 بدون ایران هرگز برگزار نخواهد شد و اگر هم برگزار شود موفق نخواهد بود".

 وی افزود:"در چنین شرایطی تاخیر در برگزاری کنفرانس به معنی برگزار نشدن آن است زیرا ارتش سوریه این کشور را در فاصله چهار تا شش ماه پاکسازی می کند و دیگر انگیزه و دلیلی برای برگزاری کنفرانس ژنو 2 وجود نخواهد داشت البته پیروزی بشار اسد در شرایطی حاصل خواهد شد که گروههای مسلح مخالف نظام سوریه با پول و کمک های تسلیحاتی خارجی تغذیه نشوند".

 "استانیسلاو ایوانف" از محققان مرکز بین المللی امنیت در مسکو نیز در این باره گفت:" از جمله راه حل ها برای پایان دادن به بحران سوریه این است که به  موازات برگزاری کنفرانس ژنو 2، نشستی بین المللی در سطح شورای امنیت سازمان ملل متحد تشکیل شود ودر آن ایران و کشورهایی که به مسائل سوریه توجه دارند شرکت کنند".


وي پيشنهاد داد با هدف جلوگيري از ارسال سلاح ، پول و جنگجو به سوريه، با نظارت سازمان ملل متحد مرزهاي اين کشور با کشورهاي همسايه مسدود شود.

"ايوانف" برکناري بشار اسد در شرايط کنوني را نوعي خودکشي براي سوريه دانست.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار