سخنران حرم مطهر رضوي گفت: پیامبر اکرم(ص) در همه حال، در زیر چتر توکل قرار داشت و همین امر عامل استقامت، پایمردى و پیروزى ايشان بود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،منيره عرفاني در سلسله جلسات سخنراني كه ويژه خواهران در رواق دارالاجابه حرم مطهررضوي برگزار شد، به بازتاب توكل در زندگي رسول اكرم(ص) پرداخت و اظهار داشت: صفت «توکل‏» به عنوان یکى از بارزترین صفات انبياء در طول تاریخ است و ایشان همواره در برابر حوادث سخت، مشکلات طاقت فرسا و دشمنان بى رحم، اعتمادشان به خدا و تکیه‏گاهشان، ذات پاک او بوده است.

وي عنوان كرد: در حوزة نظامي علي‌رغم تمام كمبود امكانات، تاريخ شاهد غزوات بسياري از پيامبر اعظم(ص) بوده است كه در سايه صبر و استقامت و توكل به خداوند انجام شده و در حوزه سياسي، استقامت آن حضرت(ص) در قبال تهديدهاي منافقان و مخالفان، بسيار درخور توجه است.

استاد حوزه و دانشگاه بيان داشت: حضرت محمد(ص) با رفتار خویش روش‌های زندگی را برای ما آموزش دادند و با سفارشات خود همواره تلاش داشتند که مسلمین را به راه راست و حرکت در مسیر صحیح زندگی رهنمون کنند. شكيبائي واستقامت آن حضرت دربرابر زخم‌زبانها به همراه نگاه محبت آميزشان، چهرة زيبايي از دين را به نمايش گذاشته كه خود تبليغ زواياي مختلف دين است.

وی با اشاره به آیه‌اي از قرآن مجيد که پیروزى و شکست را از آن خدا مي‌داند افزود: توکل بر خدا، راه وصول مؤمنان به پیروزى است. اگر خداوند شما را یارى کند هیچ کس بر شما غالب نخواهد شد و در صورتي كه دست از یارى شما بردارد، هيچ كس بعد از او شما را یارى نمي‌كند و مؤمنان همواره و در هر شرايطي باید بر خدا توکل کنند.

اين كارشناس مذهبي با بيان اين مطلب كه با توكل مي‌توانيم به يقين برسيم تصریح کرد: همه کارها را باید برای خداوند انجام دهیم که برای قيامت باقی و برقرار باشد و از هیچ‌کس هم غیر از خدا نترسیم.

عرفاني افزود: انسان هر قدر تنها باشد اگر توکل بر خدا داشته باشد، مشکلى ندارد، چرا که خداوند متعال، داراى قدرت بى نظیر است، قدرتى که قدرت‏هاى ناچیز بندگان در مقابل آن اثرى ندارد، جایى که عرش و عالم بالا با آن همه عظمتى که دارد در قبضه قدرت اوست هيچ گاه ‏بندگان متوکل را در برابر مشکلات و دشمنان تنها نمي‌گذارد. /س

 

برچسب ها: توکل ، خدا ، پیامبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.