محقق بین المللی علوم تغذیه ، منشا بیشتر بیماری های نوظهور را در تغذیه نادرست افراد و نیز تغییر رژیم غذایی و تمایل به سمت استفاده از غذاهای فست فودی دانست.

پروفسور منوچهر جعفریان در حاشیه همایش نقش تغذیه در سلامت که به همت انجمن بیماران دیابتی آمل در تالار اجتماعات شهرداری این شهر برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت: متاسفانه تمایل بیش از اندازه افراد به استفاده از غذاهای فست فودی و تکرار شدن این نوع غذاها بطور مرتب در تغذیه آنان ، سلامت این افراد به طور جدی در معرض خطر قرار می گیرد.

وی افزود: سو تغذیه و عدم انتخاب غذای درست از سوی افراد باعث ایجاد چاقی مفرد و بروزبیماری می شود.

وی اضافه کرد: بروز سکته های قلبی و مغزی جزو بیماری نبوده بلکه توسط افراد و به دست خودشان در رعایت نکردن وعده های غذایی مناسب و افراط در خوردن به وجود می آید.

این محقق بین المللی علوم تغذیه که مدرس دانشگاه برن سوییس نیز هست گفت: وعده های غذایی روزانه افراد نباید شور، شیرین و داغ باشد و خوردن غذاهای تند نیز کاهش یابد.

جعفریان، وجود فشار خون بالا ، قند و چربی خون بالا و چاقی در افراد را ناشی از افراط در خوردن چربی های حیوانی و کم تحرکی دانست .

وی همچنین در توصیه های پزشکی خود به استفاده از غذاهای مناسب و دارای ارزش غذایی اشاره کرد و افزود: استفاده از آرد سبوس دار به جای آرد سفید و انواع دمنوش ها در وعده های غذایی روزانه توصیه می شود .

وی گفت: اگر افراد تمایل به لاغر شدن نیز دارند باید به جای خوردن شام، در وعده های عصرانه از تنقلاتی مانند انواع مغزهای بدون نمک ، نان سبوس دار، پنیر و خیار استفاده کنند.

این محقق علوم تغذیه ، ارزش غذایی دانه روغنی سویا را که 36 درصد پروتیین در برابر گوشت که 18 درصد پروتیین دارد بالا دانست و گفت : مناسب تر است که افراد لوبیای سویا را به تغذیه خود وارد کنند.

وی با تاکید بر اینکه غذاها ربطی به چاقی ندارند و باید سوء تغذیه را برطرف کرد، یادآورشد: انسان باید در هنگام غذا خوردن با آرامش و لذت این کار را انجام دهد و نیز به همین شکل آرامش را وارد زندگی خود کند تا سلامتی خود را بازیابد/س

انتهای پیام ///

برچسب ها: منشا ، بیماری ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.