در صورتیکه طرح ریفرم آموزش پزشکی به نفع حوزه سلامت باشد و پزشکان توانمندی تربیت کند، می‌توانیم آن را جایگزین سیستم آموزشی سنتی کنیم.

دکتر سید امیر محسن ضیایی معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: طرح ریفرم آموزشی را ۸ سال پیش "دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی" اجرا کرد که امسال اولین گروه دانشجویان این طرح فارغ التحصیل می‌شوند و می‌توانیم نتایج آن را آنالیز کنیم و با استفاده از نتایج می‌توانیم تصمیم بگیریم که دانشگاه‌ها آن را اجرا کنند یا به روش قبلی آموزش ادامه دهند. 

وی با بیان این‌که اگر خروجی‌های این طرح به نفع "سیستم سلامت" باشد، این پزشکان می‌توانند برای حوزه سلامت باشند، افزود: گر نتایج این طرح غیر از این باشد،‌‌ همان روال سنتی آموزش پزشکی عمومی ادامه خواهد داشت. در حال حاضر دانشگاه شهید بهشتی این طرح را به طور کامل در تمام ابعاد اجرا کرده و دانشگاه علوم پزشکی تهران تا حدودی و برخی دانشگاه‌ها هم تا درصدی از آن را اجرا کرده‌اند. 

ضیایی در خصوص تفاوت این "طرح ریفرم" با طرح آموزش پزشکی سنتی عنوان کرد: تفاوت واضح این دو طرح این است که دانشجویان از‌‌ همان سال‌های اول دانشگاه کنار دروس در بیمارستان‌ها حضور پیدا می‌کنند و دروس تئوری را هماهنگ با شیوه عمل می‌گذرانند، همچنین ارتباط موثر و مناسب پزشکی با بیمار در ریفرم بسیار پر رنگ است و دانشجویان واحدی به نام اخلاق پزشکی را باید بگذرانند. 

وی خاطرنشان کرد: البته در تمام کشور‌ها روال این است که برخی از دانشگاه‌ها با طرح ریفرم دانشجو تربیت کنند و برخی دیگر هم آموزش سنتی را اجرا می‌کنند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار