دکتر پیوندی گفت : تلفیق بین گروههای پایه و بالینی و بازنگری طرح ریفرم بعنوان یکی از مترقی ترین طرحها با همکاری اساتید دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران دکتر پیوندی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز 28 ابان در مراسم تکریم دکتر رمضانی و معارفه دکتر مرعشی روسای قدیم و جدید دانشکده پزشکی با حضور ریاست دانشگاه  در تالار ابن سینا برگزار شد ضمن تقدیر ویژه از زحمات دکتر رمضانی در سه سال گذشته که با همکاری مجموعه دانشکده پزشکی توانست منشا خدمات پرخیر و برکتی در دانشکده پزشکی باشد، دکتر مرعشی را یکی از فرزندان دانشگاه عنوان کرد و افزود: این مسوولیت از یک سردار زحمتکش به سردار رشید دیگری در دانشگاه سپرده شده و امید است با همدلی و نشاط و همکاری مجموعه دانشکده پزشکی شاهد تعالی و پیشرفت آن در سطح دانشگاه، کشور و جهان باشیم.

وی با اشاره به حضور چهره های ملی بسیار در این دانشگاه که مایه افتخار هستند، مهمترین رکن دانشگاه را اساتید، دانشجویان و کارکنان برشمرد و تاکید کرد: باید از توانمندیهای افراد مختلف در پیشبرد امور بهره ببریم و دست به دست هم داده تا بتوانیم ضمن افزایش و ارتقای کیفیت خدمت رسانی، دانشگاه را به جایگاه شایسته خود برسانیم.

پیوندی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به عوامل متعدد این دانشکده در جایگاه واقعی خود قرار ندارد و ما انتظار داریم همچنان پر فروغ و پیشگام باشد و انشاءا.. این عزیز تازه نفس بتواند این دانشکده را به افق بالاتری در سطح کشور و منطقه برساند.

 وی  در ادامه سخنان خود مواردی را مورد تاکید قرار داد که از جمله آنها می توان به تلفیق بین گروههای پایه و بالینی ، بازنگری طرح ریفرم بعنوان یکی از مترقی ترین طرحها با همکاری اساتید و دستیاران و تبدیل آن به یک الگوی مناسب برای دانشکده های کشور، ایجاد فضای وفاق و دوستی بین کارکنان و اعضای هیات علمی و مجموعه دانشکده پزشکی، استفاده از تمامی توانمندیها و... اشاره کرد.

 اخذ مجوز راه اندازی 20 رشته در طول سه سال گذشته

دکتر علیرضا رمضانی رئیس سابق دانشکده پزشکی نیز در این مراسم  ضمن تقدیر از روسای پیشین دانشکده پزشکی و تلاشهای همکاران حوزه های مختلف آموزشی، تحصیلات تکمیلی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی ، پشتیبانی و... در دانشکده پزشکی پیشبرد طرحهای مذکور را مرهون زحمات و همکاریهای آنان برشمرد.

تاسیس شورای جوانان ، ایجاد کمیته ED، برگزاری جلسات هم اندیشی برنامه اصلاحات، طراحی کامل فاز دوم اصلاحات با همکاری EDC ، جشنواره ریفرم دانشکده پزشکی ، اخذ مجوز راه اندازی 20 رشته در طول سه سال گذشته، تاسیس معاونت امور هیات علمی بیمارستانها، تشکیل گروه پزشک خانواده ، راه اندازی کمیته آموزش ، به روز رسانی بانک اطلاعات اعضای هیات علمی، استقرار نرم افزار پایش هیات علمی ، ساماندهی طرح اساتید مشاور ، برگزاری کارگاههای استاد مشاور ، تشکیل شورای فرهنگی دانشکده پزشکی ، برگزاری جشن فارغ التحصیلی اولین و دومین دوره فارغ التحصیلان طرح ریفرم ، دعوت از دانش آموزان برای بازدید از دانشکده ، برنامه راهبردی دانشکده در سال 92 ، سنجش عملکرد ، پرداخت 100 درصد حق محرومیت از مطب ، بازسازی و بهسازی (کلاسهای درسی و محوطه مسجدالنبی و تالار ابن سینا و دپارتمان زبان) ، گسترش سایت انفورماتیک، تجهیز اتاق سرور، بازسازی واحد میکروسکوب الکترونیک، تجهیز مرکز آموزش مهارتهای بالینی ، تکمیل سر در دانشکده پزشکی و... از جمله طرحهایی بود که دکتر رمضانی در گزارش خود به آنها اشاره کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد : این پروژه ها با کمک و جلب مشارکت خیرین و والدین دانشجویان صورت گرفته است و تاکنون نیمی از اعتبارات جذب شده مذکور برای اجرای طرحها هزینه شده و مابقی اعتبارات برای ادامه و تکمیل طرحها موجود است.


دانشکده پزشکی ستون فقرات و پیشانی دانشکدهها در دانشگاه است

دکتر سید علی مرعشی رئیس جدید دانشکده پزشکی نیز در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان از تلاشها و اقدامات ارزنده دکتر رمضانی قدردانی کرد.

وی با اشاره به سابقه زیاد دانشکده پزشکی گفت: این دانشکده قدمت زیادی دارد و هر کدام از مسوولان قبلی دانشکده با زحمات بسیار گامهای جدیدی در مسیر پیشرفت و تعالی برداشته اند . من نیز امیدوارم بتوانم با همکاری مجموعه دانشکده این راه را ادامه داده و زمینه پیشرفت و تعالی دانشکده پزشکی را با همدلی و همکاری همه این عزیزان میسر سازم.

 مرعشی جایگاه کنونی دانشکده پزشکی را جایگاه اصلی و واقعی آن ندانست و اظهار داشت: جایگاه دانشکده پزشکی شهیدبهشتی با این قدمت و بزرگی فراتر از اینهاست گرچه تاکنون زحمات بسیاری در این راه کشیده شده اما هنوز تلاش زیادی را می طلبد.

وی افزود: دانشکده پزشکی ستون فقرات و پیشانی دانشکدهها در دانشگاه است که با حضور اعضای هیات علمی و گروههای مختلف تشخص پیدا می کند. هم اکنون تقریبا تمام کارها در ستاد دانشکده انجام می شود در حالی که باید به گروههای پایه و بالینی که اصل و پایه رشته های تخصصی ما هستند اختیارات لازم را واگذار کنیم تا بتوانند زمینه پیشرفت و توسعه دانشکده را فراهم کنند و ما در ستاد دانشکده بعنوان ارتباط بین گروهها و مسوولان دانشگاه عمل کنیم.

مرعشی در سخنان خود تاکید کرد : باید به جایگاهی برسیم که این دانشکده انتخاب اول پذیرفته شدگان برتر کنکور سراسری باشد./م
برچسب ها: دانشگاه ، دانشجو ، دانشکده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار