یکی از نکاتی که باعث "ریزش مو" می شود استفاده نادرست از نرم کننده است.

دکتر الهه باطنی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان این که برخی افراد احتیاجی به شستن هر روز موهای خود دارند افزود: بهتر است افراد با توجه به نوع پوست و موی خود شامپویی انتخاب کنند که نیازی به شستن هر روز موهای شان نداشته باشند.

وی تصریح کرد: برای شستن مو نیاز به جمع کردن آنها در بالای سر نیست بلکه کافیست مقدار شامپو را روی پوست سر مالیده و به آرامی ماساژ دهید و همچنین یک با شامپو زدن وشستن کافی است و نیازی به 2 بار تکرار کردن آن نیست و بیش از آن ایده‌ زیرکانه بازاریابی است.

وی در ادامه افزود: افرادی که موهای فر و خشک دارند حتی نیاز به شامپو زدن ندارند و شستشوی آن با نرم کننده می تواند بدون اینکه خشکش کند، تازه وتمیز سازد و همچنین این نکته را باید در نظر داشت که نرم کننده را نباید تا حد ممکن به ریشه مو مالید زیرا باعث خارش پوست سر خواهد شد.

وی اظهار داشت: بهتر است شستن مو را با آب سرد پایان دارد و به این دلیل که استفاده از آب خنک باعث خواهد شد تا کاتیکل های موهایتان بسته می شود و رطوبت را درون خودش نگهداری نماید.

وی خاطر نشان کرد: پیشنهاد می شود به علت ضعیف بودن ریشه مو در زمانی که خیس است آنها را شانه نکنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: نرم کننده ، آرام ، آرامش ، شامپو ، مو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
خوب
Iran (Islamic Republic of)
پرستو
۲۲:۵۳ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
با سلام
میخواستم بدونم همونطوری که تماس نرم کننده با پوست سر باعث ریزش مو میشه آیا استفاده از شامپوهای تثبیت کننده رنگ مو هم باعث ریزش میشه؟
چون بعد از استفاده از این نوع شامپو ها مو نرم تر از مواقعی میشه که شامپوهای معمولی استفاده میشه.
آخرین اخبار