سرشلوغ‌ با موهای کرکی خلوت می‌شود

موهای ضخیم و طبیعی در بعضی از موارد و بیماری‌های خاص نازک می‌شوند که با درمان به موقع می‌توان از ریزش آنها جلوگیری کرد.

زهرا حلاجی متخصص پوست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: معمولا نازک شدن موهایی که قبلا ضخیم بوده‌اند در بعضی ازافراد با ریزش مو مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: نازک شدن موها می‌تواند علل آندروژنتیک داشته باشد که در بیمار هورمونی و ارثی وجود دارد که باعث نازک شدن وبه دنبال آن ریزش مو می‌شود.

این متخصص گفت: در آقایان و خانم‌هایی که ژن مبتلا را داشته باشند نازک شدن و کرکی شدن موها ایجاد می‌شود که در صورت عدم درمان قسمت‌ جلوی سر آقایان کچل می‌شود و موهای سر خانم‌ها به خصوص در همین ناحیه نازک می‌شود.

وی عامل ژنتیکی را مهمترین و شایع‌ترین علت اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر این مشکلات هورمونی، مصرف از داروها، مشکلات تیروئید، کمبود بعضی از مواد مثل پروتئین‌ها و آهن همگی می‌توانند نازک شدن موها را ایجاد کنند.

حلاجی در پاسخ به اینکه نازک شدن موها در همه می‌تواند ریزش مو شود گفت: در نوع ارثی و در حالی که موها به قدری نازک کرکی و کم حجم شوند و درمان صورت نگیرد موها می‌ریزد.

وی در خصوص درمان گفت: اگر در مراحل اولیه و هنگامی که موها کم حجم شده به پزشک متخصص مراجعه شود و مرتب و دائم تحت نظر باشند و داروهای موضعی و یا خوراکی‌ تجویز شده را مصرف کنند تا حدی از ریزش نوع ارثی جلوگیری می‌شود و در موارد دیگر بهبود می‌یابند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مو ، ریزش ، ژنتیک ، درمان ، نازک ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار