مدیر شیلات و آبزیان اداره کل جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری درباره میزان خسارات ناشی ازشیوع بیماری ناشناخته در مزارع پرورش ماهیان سردابی این استان، گفت: خسارات این مزارع در حال برآورد است و تا حدود 10 روز آینده اعلام می شود.

پرویز منصوری افزود:آمارگیری از میزان خسارات مزارع پرورش ماهی تمامی شهرستان های استان چهارمحال و بختیاری در حال انجام است.
منصوری اظهار داشت: پیش بینی می شود مزارع پرورش ماهی شهرستان بروجن و کیار بیشترین میزان تلفات را داشته باشد .
وی تصریح کرد:شیوع عامل ناشناخته بیماری درمزارع پرورش ماهیان سردابی دیگر استان های کشور نیز گزارش شده است و هم اکنون مزارع پرورش ماهیان سردابی استان چهارمحال و بختیاری در وضعیت مطلوبی بسر می برد .
مدیرشیلات سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: استان چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه 18هزارتن ماهی و فعالیت بیش از 300مزرعه، قطب تولید ماهیان سردابی کشورمحسوب می شود.
منصوری افزود: با افتتاح دو مجتمع درحال ساخت "گوته خرس" شهرستان کوهرنگ با پنج مزرعه پرورش ماهی و مجتمع "رفن"شهرستان اردل با 34مزرعه تا پایان امسال، استان چهارمحال و بختیاری همچنان در رده نخست تولید ماهیان سردابی کشور باقی می ماند .
منصوری ظرفیت اسمی مجتمع پرورش ماهی کوهرنگ را 350تن و ظرفیت مجتمع رفن شهرستان اردل را 750تن اعلام کرد و گفت:با بهره برداری ازاین پروژه ها درسال جاری، یکهزار و 100تن از خسارات وارده به مزارع پرورش ماهی استان چهارمحال و بختیاری جبران می شود .
طی دوماه اخیرعامل ناشناخته ای منجر به تلفات در مزارع پرورش ماهیان سردابی استان چهارمحال و بختیاری شد که بررسی این عامل در سازمان دامپزشکی کشور در حال انجام است./س

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.