کره شمالي ضمن اعتراض به تمرينات نظامي اخير کره جنوبي اعلام کرد اينگونه اقدامات حسن نيت سئول را در پذيرش دست دوستي، که پيونگ يانگ در ابتداي سال جديد ميلادي به طرف سئول دراز کرده است، را زير سئوال مي برد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري يونهاپ از سئول، سخنگوي کميته وحدت  صلح آميز  دو کره در کره شمالي گفت به رغم آن که کيم جونگ اون رهبر اين کشور در پيام سال جديد ميلادي از تلاش براي بهبودي مناسبات دو کره خبر داد اما کره جنوبي به برگزاري تمرينات نظامي خود ادامه مي دهد.

کميته وحدت صلح آميز کره مسئول پيگيري امور مرزي دو کره است.

سخنگوي اين کميته با اشاره به برگزاري تمرينات نظامي اخير کره جنوبي گفت :» برگزاري مانور نظامي از سوي واحدهاي نظامي همسايه جنوبي آن هم پس از ارسال پيام رهبر پيونگ يانگ تنها مي تواند مناسبات دو کشور را تيره و تار کند.»

وي همچنين واکنش رهبران سئول به درخواست مقامات پيونگ يانگ جهت استقرار صلح و ثبات در شبه جزيره کره را پاسخي" جنگ طلبانه با انگيزه هاي تحريک آميز " توصيف کرد.

وي تاکيد کرد، اين اقدامات خصمانه سئول نشان مي دهد اين کشور هيچ انگيزه اي براي بهبود مناسبات خود با کره شمالي ندارد و تنها به رويارويي خود با پيونگ يانگ در سال جديد ادامه مي دهد.

وي افزود رفتار و اظهارات مقامات کره شمالي و جنوبي بخوبي حاکي از آن است که کدام کشور در جهت تيرگي روز افزون مناسبات دو کره تلاش مي کند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار