حجت الاسلام والمسلمین حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خراسان رضوی پیشتاز بسیاری از فعالیت های قرآنی درکشور است.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با جمعی از مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت خراسان رضوی گفت : پیشینه تاریخی و تمدن اسلامی خراسان رضوی بویژه مشهد، کانون توجهات اسلامی و شیعی بوده و مایه‌ فخر کشور است.
 
وی ادامه داد: وجود بارگاه منور رضوی حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در این شهرمنجر به آن شده این استان پایه گذار بسیاری از فعالیت های قرآنی در کشور بوده است.
 
وی تصریح کرد: انتظار می رود موسسات قرآن و عترت، در کنار آموزش کلام وحی قرآن کریم به آشنا ساختن مردم بویزه قرآن آموزان با سیره اهل بیت(ع) بپردازند.
 
در پایان حجت الاسلام و المسلمین حشمتی با اشاره به سابقه مطلوب خراسان و مشهد در فعالیت های قرآنی، گفت: علیرغم همه فعالیت ها و تلاش هایی که تاکنون انجام شده است هنوز در ابتدای راه هستیم و باید تلاش کنیم تا آنگونه که در شأن و شایسته قرآن است فعالیت کنیم.
 
وی  با طرح این سوال که در حال حاضر چه نسبتی بین زندگی مردم و قرآن و جود دارد از مدیران موسسات قرآنی درخواست کردند تا طرح ها و برنامه های خودشان را پیرامون این موضوع که چه باید بکنیم تا قرآن وارد زندگی مردم بشود به معاونت قرآن و عترت ارسال نمایند.
 
وی همچنین ضمن اعلام آمادگی جهت واگذاری فعالیت های قرآنی به موسسات قرآنی مردمی به ضرورت تعامل بیشتر بین تشکل های قرآنی  مردمی و دستگاه های فرهنگی پرداخت.
 
در ادامه این مراسم یوسف امینی معاون قرآن و عترت خراسان رضوی ضمن ارائه گزارش از فعالیت های قرآنی استان گفت: توسعه ساختار های مردمی برای فعالیت های قرآن و عترت ،حرکت در راستای نهضت انس با قرآن به منظور آشنایی با مفاهیم قرآن و ترویج فرهنگ حفظ قرآن  آموزش های تخصصی و تربیت مربی و مدرس قرآن کریم حمایت از فعالان قرآنی و نیز تبلیغ و ترویج فرهنگ و معارف قرآن از طریق برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های قرآن و عترت را محورهای اصلی فعالیت های قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اعلام کردند.
 
در این جلسه فعالان قرآنی استان ، آمادگی خود را جهت همکاری همه جانبه با معاونت قرآن و عترت جهت اجرای طرح ها و برنامه های ملی در سطح کشور از جمله برگزاری نمایشگاه ترجمه تصویری سوره واقعه ، اجرای طرح ملی تلاوت و پرورش قاریان و نوجوان، همکاری در برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های قرآن و عترت، برگزاری دوره های تخصصی تدبر در قرآن و سیره و تربیت مربی و مدرس قرآن اعلام نمودند.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار