رئیس جدیدسازمان صنعت،معدن وتجارت استان البرز با تاکید بر لزوم ساماندهی زیرساختهای صنعتی،معدنی وتجاری این استان گفت: حفظ وضعیت موجود واحدهای صنعتی، فعال سازی وافزایش ظرفیت تولیدشان دراولویت خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از  شاتا ؛ « ایرج موفق»در مراسم معارفه خود به عنوان رئيس جديد  افزود: برای شناسایی عوامل موثردر افزایش ظرفیت تولیدی واحدها و ایجاد یک تحول اساسی در سطح تصمیم گیری ها در این بخش، قطعا نیازمند یک بانک اطلاعاتی جامع از وضعیت موجود در صنایع هستیم که در این خصوص باید اقدام عملی صورت گیرد.

وی افزود: در همین راستا شناسایی طرح های صنعتی با پیشرفت بالای 40 درصد نیز مورد توجه خواهد بود تا با اولویت بندی ملی، منظقه ای و استانی امکان بهره برداری آنها را فرآهم کنیم.

موفق گفت: علیرغم وجود مصوبه 5 شهرک صنعتی جدید در این استان تاکنون اقدام مناسبی انجام نگرفته که این موضوع و همچنین ساماندهی لکه های صنعتی نیز جزو اولویت های این سازمان خواهد بود.

رئیس جدید سازمان صنعت،معدن وتجارت استان البرز خاطرنشان کرد: همه این موارد در صورت توجه و برنامه ریزی می توانند ظرفیت های جدیدی برای سرمایه گذاری در استان باشند و نباید با بی توجهی این فرصت ها را به چالش های غیر قابل گذر تبدیل نماییم.

ایرج موفق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سهم 40 درصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت ازتولید ناخالص داخلی کشورگفت: بالغ بر 17 درصد از این سهم مربوط به فعالیت اصناف علی الخصوص صنوف تولیدی است که باید نگاه ویژه ای بدان داشته باشیم.

وی افزود: شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی و بحرانی نیز در برنامه کاری سازمان قرار گرفته و سعی بر این خواهد بود تا به یک فاز ساماندهی مناسبی در این بخش دست یابیم.

موفق تصریح کرد: تولید در هر حوزه ای عملا موتور محرکه اقتصاد کشور است و باید در همه زمینه هایی که استعداد و ظرفیتی وجود دارد برنامه ریزی و تلاش کنیم.

رئیس جدید سازمان صنعت، معدن وتجارت با دعوت از همه صاحبنظران برای ارائه دیدگاه های کارشناسی خود در حوزه تولید و تجارت استان البرز، توسعه همه جانبه استان را مستلزم انتقال تجربیات سازنده از سوی کارشناسان به دستگاه های مسئول دانست.  

موفق یکی از اقدامات عملی در راستای بررسی چالش های تجاری و بازرگانی استان را استفاده از ظرفیت نهادها و پژوهشگاههای علمی کشور و استان اعلام کرد و در همین راستا از سوق دادن پایان نامه های دانشجویی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به سمت بررسی چالش های بازرگانی داخلی خبر داد.

وی گفت: به دنبال افزایش مشارکت عملی اعضای ستاد تنظیم بازار استان در چارچوب تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها هستیم و در این خصوص بر اساس برآورد های واقعی از میزان ذخایر کالایی استان و سرانه مصرفی مقاطع مختلف فصلی اقدام خواهیم نمود.

موفق تصریح کرد: در تنظیم بازار باید زنجیره تولید، توزیع، عرضه و مصرف با هم دیده شوند تا بتوان درست تصمیم گرفت و اقدام كرد.

وی ادامه داد: با بازنگری در نظام توزیع کالا در استان می توانیم در مقاطع مختلفی که توازن عرضه و تقاضا نیازمند دخالت بیشتر ماست نقش پررنگ تری داشته باشیم.

رئیس جدیدسازمان صنعت،معدن وتجارت استان البرز در پایان با اشاره به تراز وضعیت تجاری استان و نبود آمار مشخص از میزان صادرات گفت: با توجه به اینکه بسیاری از تولیدکنندگان صادرات محور استان هنوز کارت های بازرگانی خود را از تهران به استان البرز منتقل نکرده اند باید تسریع در انتقال این کارت ها را اولویت ببخشیم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار