سالها هر دو جنس نر و ماده خونخوارند از انسان تغذیه می‌کنند و در صورت عدم دسترسی به انسان از خون حیوانات گوناگون و پرندگان به عنوان غذا استفاده می‌کنند این حشرات قادر به تحمل گرسنگی برای مدت طولانی هستند.

دکتر مجید رضا حسنی پزشک عمومی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: محل زندگی کک‌ها بسیار متغیر و به درجه حرارت، رطوبت و مواد غذایی موجود ارتباط دارد کک در شکاف دیوار منازل،‌زیر قالی، زیر زمین، انباری و محل نگه داری حیوانات خانگی یافته می‌شود کک علاوه بر اینکه در انتقال بیماری‌های مهمی به انسان دخالت دارد نظیر کاعون با بینش خود تولید جراحات پوستی کرده و موجب ناراحتی انسان می شود.

وی در خصوص مبارزه با کک اذعان داشت: جارو کردن مرتب و مکرر اتاق‌ها و نظافت منزل به خصوص استفاده از جارو برقی و گردگیری اثاثیه اثر فوق العاده‌ای در مبارزه با کک در محل زندگی دارد.

دکتر حسنی در خصوص ساس افزود: ساس باعث گزش در بدن می شود و خون را می‌مکد و خواب و آرامش انسان را مختل می‌کند با تمیز کردن و از بین بردن آلودگی از لباس‌ها، چمدان‌ها، جعبه‌ها و صندلی‌ها  می‌توانیم از ورود اتفاقی ساس‌ها جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: ساس‌ها عمدتا در اشیا چوبی زندگی و تکثیر می‌کنند بنابر این می‌توانیم با ریختن آب جوش روی قاب‌هایی که خراب نمی‌شوند و همچنین تحت خواب‌ها ساس‌ها را از بین برد.

وی در پایان اظهار داشت: صندلی و تختخواب را از خانه به خارج برده، با زدن ضربه و تکان دادن، ساس‌ها را از آنها جدا کنید.

شایان ذکر است: ساس را هیچ بیماری را به انسان منتقل نمی‌کنند ولی در بعضی از افراد که زمینه حساسیت دارند باعث بی خوابی می‌گردد.

انتهای پیام/

برچسب ها: حشرات ، منزل ، تغذیه ، گرسنگی ، جارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار