به افرادی که هم مشکل "واریس" را به طور زمینه‌ای و مادرزادی دارند و هم طولانی مدت سرپا هستند توصیه می‌شود برای جلوگیری از پیشرفت این عارضه از جوراب واریس استفاده کنند.

دکتر مهدی مقتدایی متخصص ارتوپدی و فلوشیپ جراحی زانو و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص علت تشکیل واریس گفت: "واریس" یک اشکال ساختاری در دیواره‌ی رگ‌های وریدها و دریچه‌های اندام تحتانی است که باعث می‌شود خون نتواند به طور کامل به سمت قلب برگردد و درپا تجمع پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: معمولاً علائم بروز واریس ایجاد درد و تورم در اندام تحتانی است و گاهی هم عروق برجسته ایجاد می‌کند.

وی در ادامه گفت: بروز "واریس" به 2 علت است از کسانی که به طور مادرزادی مشکلات واریس دارند و افرادی که به علت موقعیت شغلی‌شان طولانی مدت سرپا هستند که در این افراد واریس شایع‌تر است.

این متخصص ارتوپدی گفت: به افرادی که هم این مشکل را به طور زمینه‌ای و مادرزادی دارند و هم طولانی مدت سرپا هستند توصیه می‌شود برای جلوگیری از پیشرفت این عارضه از جوراب واریس استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: "جوراب واریس" از سیر بدتر شدن این مشکل جلوگیری می‌کند چون هر چه عروق گشادتر و خون بیشتر جمع شود بیماری هم تشدید می‌شود که جوراب واریس از این مشکلات جلوگیری می‌کند.

وی در پایان گفت: زمانی که از جوراب واریس به طور درمانی و دائم استفاده شود به خصوص زمانی که افراد سرپا ایستاده‌اند، از این عارضه جلوگیری می‌شود ضمناً توصیه می‌شود افراد سعی کنند زیاد سرپا نایستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار