در صورت افشاي تعرضات جنسي به زناني که در بازداشتگاههاي مهاجران غير قانوني انگليس نگهداري مي شوند، آنان بايد به کشورهاي خود بازگردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري ورلد سوسياليست ؛  زنان مهاجر در مرکز نگهداري يارلز وود در حوالي بدفورد انگليس عليه سواستفاده هاي جنسي کارکنان مرد در اين مرکز شکايت مي کنند. شرکت خصوصي "سرکو" مسئول امور نگهداري و حفاظت مهاجران غير قانوني در اين بازداشتگاه است. دست کم دو نفر از زناني که درباره سواستفاده هاي جنسي در اين مرکز شهادت داده اند در آستانه بازگشت به کشورشان قرار گرفته اند.گفته مي شود مقامات مربوطه با تهديد مهاجران زن به بازگرداندن به کشورشان، مانع از افشاي فساد اخلاقي کارکنان اين مرکز مي شوند.

افلاشيد لاميدي 40 ساله از نيجريه از جمله افرادي است که آزار و اذيت جنسي يکي از زنان اين مرکز به نام تانجا را از سوي پرسنل "سرکو" ديده است. وي گفت" اين دختر 23 ساله پس از اين حادثه دچار آشفتگي روحي شده است.توني باباتونده، نامزد لاميدي که در لندن زندگي مي کند درگفتگو با نشريه آبزرور از مقامات دولتي انگليس خواستار پايان دادن فوري به اين تعرضات جنسي شد و گفت" همسرش به جرم دادن شهادت در باره سواستفاده هاي جنسي عليه زنان در بازداشتگاه بسر مي برد و جرم ديگري ندارد."

اگر چه اين زوج جوان قرار بود در 4 سپتامبر ازدواج کنند اما مقامات انگليس دستور آزادي لاميدي را صادر نمي کنند.اين درحالي است که نگراني آنان درباره تصميم مقامات مهاجرت انگليس براي اخراج وي از اين کشور هر روز بيشتر مي شود. سيراح جونگ 59 ساله شاهد ديگري است که پس از ازدواج با يکي ازشهروندان انگليس 12 سال است که در اين کشور زندگي مي کند.وي با تشريح سواستفاده هاي جنسي کارکنان اين بازداشتگاه گفت" ماموران و نگهبانان اين بازداشتگاه پيش از آنکه بتوانم با پليس در اين باره صحبت کنم تصميم دارند از شر من راحت شوند."

اگرچه وي قرار بود در مدت پنج روز از انگليس اخراج شود اما چند ساعت پيش از آنکه وي بتواند با نيروهاي پليس در اين باره صحبت کند بازداشت شد. جونگ، اکنون آزاد شده و افشاگري در باره سواستفاده هاي جنسي عليه مهاجران را آغاز کرده است.اگرچه پس از افشاگري ها اين مرکز سه نفر ازکارکنان اخراج شده اند اما مشخص نيست آيا سرنوشت ديگر متهمان پرونده تعرضات جنسي عليه زنان مهاجر در انگليس چه خواهد شد؟! تاکنون هيچ کدام از متهمان و خائنان اصلي اين ماجرا محاکمه نشده اند.

گروهي از حقوق دانان انگليس با ارسال نامه اي به مقامات زندان و بازداشتگاههاي اين کشور ضمن هشدار در باره افزايش سواستفاده هاي جنسي و پيامدهاي رواني آن که وضعيت زندانيان زن را در بازداشتگاه يارلزوود بسيار آسيب پذير کرده است خواستار جلوگيري از بازگرداندن آنان به کشورشان شدند.بسياري از قربانيان تعرضات جنسي اين بازداشتگاه بارها اين رفتارهاي غير انساني را به مقامات و مسئولان اين مرکز اطلاع داده اند اما تاکنون هيچ پاسخ منطقي و برخورد قانوني با خاطيان در اين باره صورت نگرفته است.

تانجا از جمله زناني است که پس از بي توجهي مسئولان به آسيب هاي روحي و رواني ناشي از تعرضات جنسي،  ناگزير شد با وسايل برنده و نوک تيز به بدنش آسيب برساند و دست خود را به نشان اعتراض قطع کند.اين مهاجر نيجريه اي گفت در واکنش به بازداشت 110 روز در سلول انفرادي و مقاومت عليه اخراج وي از انگليس ناگزير به انجام دادن چنين اقدامي شده است.مقامات وزارت کشور انگليس در واکنش  به شکايات متعدد  تصميم گرفتند وي را به کوزوو منتقل کنند که چنين اقدامي نيز با شکست روبرو شد.اعتراضات تانجا و ديگر زنان اين مرکز تنها نمونه اي کوچک از تعرضات گسترده جنسي کارکنان بازداشتگاهها عليه زنان مهاجر به شمار مي رود.

درخلال نوامبر 2010 تا ژانويه 2011 ، يک زن 29 ساله پاکستاني نيز اعتراف کرد بارها مورد آزار و اذيت جنسي از سوي کارکنان "سرکو" در مرکز يارلزوود قرار گرفته است.پس از اعلام شکايت از سوي اين تبعه پاکستاني،مقامات وزارت کشور انگليس تصميم به اخراج وي گرفتند. در پي افزايش اعتراضات و شکايات عليه بدرفتاري کارکنان اين مرکز، مقامات يارلز وود، پس از بازرسي تصاوير دوربين هاي مدار بسته ناگزير شدند تنها يکي از کارکنان را به دليل " رفتار نادرست با ساکنان" اخراج کنند. رئيس بازرسان اين مرکز در پي تبعات شکايات خواستار استخدام کارکنان زن براي پيگيري امور فوريتي شد. تحليل گران معتقدند در صورتي که انتظار داشته باشيم با تغيير کارکنان مرد به زن مي توان به بهبود اوضاع کمک کرد پس اوضاع زندانيان ابوغريب و گوانتانامو هم با استفاده از همين روش بايد بهتر شود.

اما نبايد فراموش کرد همه تصميمات مربوط به استخدام و چگونگي برخورد و سواستفاده جنسي از زندانيان نتيجه تصميمات مقامات حزب کارگر و محافظه کار اين کشور است که معتقدند اينگونه اهداف را بايد در آسيب پذيرترين بخش هاي اجتماعي و بويژه مراکز نگهداري مهاجران اجرا کرد.افزون برآن، بسياري از شرکت هاي خصوصي با بودجه هاي کلان با بهانه "کارايي بهتر" براي اجراي اهداف مقامات دولتي فعاليت مي کنند.

شرکت هاي خصوصي همچنين ابزارخوبي براي پياده کردن اهداف رهبران لندن بطورمثال در اجراي اينگونه خدمات در بازداشتگاههاي تلقي مي شوند. لذا نبايد تعجب کرد که مديران مالي شرکت خصوصي "سرکو" در سال گذشته اعلام کنند، درآمدهاي اين شرکت با افزايش 28 درصدي به 203 ميليون رسيده است.

انتهاي پيام / 
برچسب ها: تعرض ، زنان ، خشونت ، انگلیس ، مهاجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار