سايت آمريكايي "ويترنز تودي" در مقاله‌اي به نقش عربستان در ترور محمد شطح و انفجارهای اخير در منطقه و نيز روسيه پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الميادين، پايگاه خبري "ويترنز تودي" به مسؤوليت سعودي‌ها در ترور وزير دارايي سابق لبنان "محمد شطح" اشاره كرده و گفته است : دلایل نشان مي‌دهد كه ترور وي به دست هم‌پيمانان ژئوپلتيك عربستان در منطقه بعنوان وسيله‌اي نفرت انگيز و زشت براي برافروختن درگيري فرقه‌اي انجام پذيرفته است.

طبق اين مقاله ، كمك‌هاي علني عربستان به ارتش لبنان وسيله‌اي براي دور زدن و انحراف افكار عمومي است ، تا سعودي‌ها دستهاي خون آلودشان را در سراسر منطقه از درياي مديترانه تا قفقاز روسيه پنهان سازد.

اين پايگاه همچنين نوشته است : آل سعود موتور محرك و پشتيبان مالي اصلي تروريسم و گروههاي تكفيري است و اقدام به دادن هديه و كمك به ارتش لبنان مي‌كند تا خود را براي حمله به دشمنش "حزب الله" و  برافروختن جنگ فرقه‌اي آماده سازد.

اين مقاله همچنين اضافه كرده : ممكن است همچنين آل سعود مسؤول دو انفجار در شهر ولوگراد در روسيه بوده باشد ، بخصوص اينكه انفجارهای مشابه ،چند شهر را نيز در جمهوري داغستان در چند وقت گذشته مورد هدف قرار داده است .

اين پايگاه همچنين انفجارهای روسيه را نتيجه تهديدات غيرمستقيمي دانست كه اخيرا بندر بن سلطان رئيس دستگاه اطلاعاتي عربستان براي هدف قراردادن بازيهاي المپيك انجام داده است. همچنانكه لبنان اخيرا شاهد انفجارهای خونباري بوده است كه منشأ اساسي آن گروههايي هستند كه از پشتيباني سعودي برخوردارند.

اين پايگاه به مسؤوليت سعودي در كشتن وزير دارايي سابق "محمد شطح" اشاره مي‌كند و مي گويد : شواهد دال بر اين است كه كشتن او به دست هم پيمانان ژئوپلتيك سعودي در منطقه به عنوان وسيله نفرت انگيز براي برافروختن درگيري هاي فرقه اي در داخل لبنان ، با هدف هميشگي سعودي و اسرائيل و دستگاههاي اطلاعاتي غربي انجام پذيرفته است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار