جهاني گفت: افزایش حداقل 2 برابری سطح شهرها در دهه های اخیر و نابودی جنگلها و مزارع کشاورزی در اطراف شهرها از یک سو و بهسازی و نوسازی نشدن حداقل 10 درصد از بافتهای قدیمی و فرسوده شهرها در این مدت، صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، رضا جهاني با اشاره به اينکه پاسخگویی به افزایش روزافزون جمعیت شهرنشین و تأمین مسکن و سایر خدمات شهری برای آنها معمولا دو راه حل در نظر گرفته مي شود، افزود: توسعه درون شهری و استفاده بهینه از بافتهای فرسوده وقدیمی شهرها جهت اسکان جمعیت شهری و افزایش محدوده قانونی شهرها از جمله دو راه حل براي افزايش جمعيت شهر نشين است.

رئيس عمران و مسکن سازان استان گلستان در ادامه اظهار داشت: توسعه درون شهری و استفاده بهینه از بافتهای فرسوده و قدیمی شهرها جهت اسکان جمعیت شهری با تجمیع پلاکهای فرسوده و متروکه و اصلاح مجدد زمین و ایجاد و توسعه شبکه معابر و تأمین یا بهبود خدمات و زیر ساخت های مورد نیاز برای یک سکونتگاه بشری از جمله يکي از راه حل هاي روز افزون بشري به شمار مي رود.

جهاني در ادامه گفت:  افزایش محدوده قانونی شهرها (توسعه برون شهری و رشد افقی شهرها) با تخریب زمینهای کشاورزی، جنگل هاو منابع طبیعی اطراف شهر جهت تأمین اراضی مورد نیاز برای ساخت وساز جدید و گسترش بی رویه سطح شهرها از جمله يکي ديگر از راه حل ها به شمار مي رود.

رئيس عمران ومسکن سازان استان گلستان در ادامه توضيح داد: راه حل اول علیرغم اینکه همگی بر اصولی بودن آن اذعان داریم و آن را بسیار صحیح، منطقی و راهگشا می پنداریم در عمل چندان مورد توجه نبوده است و اين راه حل در نهادهایی که می توانستند مردم را به این مسیر سوق دهند و پشتیبان و حامی آنها باشند، عملکرد خوبی از خود نشان نداده اند.

وي در ادامه اظهار داشت: افزایش حداقل 2 برابری سطح شهرها در دهه های اخیر و نابودی جنگلها و مزارع کشاورزی در اطراف شهرها از یک سو و بهسازی و نوسازی نشدن حداقل 10 درصد از بافتهای قدیمی و فرسوده شهرها در این مدت، گواه محکمی بر این ادعا است.

جهاني در ادامه افزود: برخی از شهرهای مهم و پرجمعیت کشور به اندازه ای بزرگ و گسترده شده اند که از اطراف به کوه ها و رودخانه ها برخورد کرده اند و این موانع طبیعی راه را بر هر چه وسیعتر شدن آنها بسته اند.

رئيس عمران و مسکن سازان استان گلستان در ادامه تصريح کرد: سازندگان ساختمان و مسکن و سیستم مدیریت شهری نیم نگاهی به سطح شهرها ومناطق قابل احیا و نوسازی در محدوده قانونی شهرها بیاندازند و به ساخت و ساز در بافتهای قدیمی و فرسوده شهری بی اندیشند، ساخت و سازی که پیش تر از این می بایست به آن توجه می شد و با حمایت و پشتیبانی دستگاههای مربوطه می توانست رونق بگیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: عمران ، مسکن ، گلستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۱۳:۵۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۳
اخه جنگلی دیگه مونده
بیاین جنگلهای سیاهکل گیلان روببینین چیزی باقیمونده
همشو دولت اجازه قطع دادبه شرکتا بردن اقا
کجای کارین
بنظرشماجنگل داره احیاه میشه یا فقط بهره برداری
آخرین اخبار