رئیس اداره ثبت احوال شهرستان گناباد گفت: میزان طلاق در این شهرستان طی 9 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 19.5 کاهش یافته است.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، حسن بیرجندی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در 9 ماه گذشته 667 مورد ازدواج ثبت شده که نسبت به سال قبل در همین بازه زمانی بیش از 17 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: از این تعداد واقعه ازدواج 384 مورد مربوط به نقاط شهری و 283 مورد مربوط به نقاط روستایی بوده است.

این مسئول ادامه داد: میانگین سن ازدواج در این شهرستان در مردان 27.4 سال و در زنان 22.1 است و بیشترین درصد ازدواج‌ها مربوط به زوجینی بوده که همسن هستند و سپس زوجینی که مردان 3 تا 4 سال بیشتر سن دارند.

بیرجندی گفت: در همین مدت 99 مورد طلاق در این شهرستان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 19.5 درصد کاهش داشته و از 99 مورد طلاق ثبت شده 35.4 درصد مربوط به طلاق‌های دوران عقد است.

وی تصریح کرد: میانگین سن طلاق در مردان 32 و در زنان 27 سال است.

این مسئول در مورد بیشترین نام‌های انتخابی نیز گفت: بیشترین نام انتخابی شهروندان برای نوزادان در 9 ماه گذشته به ترتیب برای دختران فاطمه، زهرا، فاطمه زهرا، زینب و نازنین زهرا و برای پسران امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، علی و حسین بوده است.

بیرجندی با اشاره به تعداد متولدین و فوتی‌های گناباد در 9 ماه گذشته گفت: در این مدت یک‌هزار و 630 ولادت ثبت شده که از این تعداد 801 نوزاد پسر و 829 نوزاد دختر بوده‌اند.

وی افزود: در همین مدت 386 واقعه فوت ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 6.6 افزایش داشته است.

بیرجندی گفت: از این تعداد 209 فوت مربوط به مردان و 177 فوت مربوط به زنان است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: گناباد ، طلاق ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.