یک جامعه شناس گفت: سبک زندگی یک عاملی اساسی در افزایش سن ازدواج جوانان است.

جواد صادقی جعفری جامعه شنا در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه یکی از عوامل مهم در بالا رفتن سن ازدواج جوانان تغییر نگرش ها و به دنبال آن تغییر سبک زندگی است اظهار کرد: جامعه ما در حال گذر  از سبک زندگی سنتی به مدرنیته است و این یک تجربه جدید برای ما خواهد بود  چرا که در این شرایط شیوه زندگی ما میز دستخوش تغییر می شود.
 
وی افزود: توجه جوانان به تحصیلات و اولویت قائل شدن برای آن خود نوعی تغییر در نگرش ها و سیستم ارزش هاست که باعث تاخیر ازدواج  جوانان می باشد.
 
 
 این استاد دانشگاه با عنوان اینکه امروز جوانان تمایل به تشکیل زندگی مستقلی از نظر اقتصادی دارند، افزود: در گذشته جوانی که ازدواج می کرد، در خانه پدری خود سکونت داشت و از نظر اقتصادی وابسته  به خانواده بود، اما امروزه جهت گیری زندگی جوانان دچار تغییر شده است و  آنان خواهان تشکیل زندگی مستقلی هستند، این استقلال در زندگی به نوعی دگرگون در سبک زندگی نسل حال نسبت به نسل گذشته است.
 
 وی همچنین با مهم خواندن مسئله اشغال  جوانان، یکی از دلایل بیکاری آنان را منشاء فرهنگی دانست و افزود: گاهی مشاهده می شود که جوانان به دنبال شغل های خاص و اداری هستند ودر صورتی که باید توجه داشته باشند این شغل ها شاید قابل دسترس نباشد بنابراین اشتغال یکی از  عوامل مهم و اساسی در بالا رفتن سن ازدواج به شمار می رود.
 
 عضو هیئت علمی دانشگاه سوره با سخت توصیف کردن، تفکیک مسئله اقتصادی و فرهنگی در افزایش سن ازدواج جوانان اظهار داشت: مسائل اقتصادی و فرهنگی به طور مشترک در بروز این پدیده دخیل هستند و در واقع به هم تنیده اند.
 
وی همچنین افزود:  هر جامعه ای شامل نهادهایی است که کارکرد مناسب و به موقع هر کدام از آنها در کنار هم باعث می شود جامعه ای با ثبات و کم چالش داشته باشیم.
 
انتهای پیام/
 
 
 

برچسب ها: پرواز ، ازدواج ، مدرن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار