پلیس آلمان از تیراندازی به محل اقامت سفیر آلمان در این کشور در آتن خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، بیش از 10 بار به درب فلزی بیرونی اقامتگاه سفیر آلمان در آتن شلیک شده است.

به گفته پلیس، هیچ کس در این تیراندازی آسیبی ندیده است.

گفتنی است، تحقیقات در این خصوص آغاز شده و تاکنون پوکه 15 تیر در اطراف اقامتگاه سفیر آلمان، یافت شده است.

منابع پليس اعلام کردند دو فرد مهاجم که پياده بودند در اين حمله دست داشتند ، حمله اي که در ساعت سه و 30 دقيقه بامداد روز دوشنبه رخ داد.

در بيانيه پليس همچنين آمده است آنتونيس ساماراس نخست وزير يونان پس از اين حادثه با ولفگانگ دولد سفير آلمان در آتن گفتگو کرد.

از زمان آغاز کمک هاي اقتصادي بين المللي به يونان در سال 2010 در ازاي انجام اقدامات رياضتي سخت گيرانه،سخنان ضد آلماني در ميان سياست مداران مخالف يوناني و همچنين گروه هايي که مخالف اقدامات رياضتي هستند ، به موضوعي عادي تبديل شده است. 

آلمان بزرگترين کمک کننده مالي به يونان محسوب مي شود و بسته کمک هاي اقتصادي 240 ميليارد يورويي در اختيار آتن قرار داده و در عين حال از آتن خواسته است اقدامات رياضتي شديدي در پيش گيرد و اصلاحاتي اقتصادي انجام دهد.

محل زندگي سفير آلمان در آتن در سال 1999 نيز هدف حمله قرار گرفته بود ، زماني که شماري از اعضاي يک گروه تندرو يک راکت به سوي محل زندگي سفير آلمان شليک کردند که به سقف آن اصابت کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار