فرماندار شهرستان حاجی آباد گفت : با تولید سالانه ۵۰ هزار تن گندم احداث سیلوی گندم در این شهرستان ، یک ضرورت است. شهرستان حاجی آباد قطب محصول گندم در هرمزگان است .

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس بهرام پوراشرف با اشاره به اینکه حاجی آباد با 7 شهرستان با توانایی بالای کشاورزی هم مرز است افزود: به دلیل نبود سیلو هرساله راندمان تولید و آمار کمی گندم در این شهرستان کاهش می یابد.

وی گفت : چند سال است که برای احداث سیلو متقاضیانی برای گرفتن زمین مراجعه کرده‌اند و پس از دریافت زمین به گفته آنها به دلایلی از قبیل عدم همکاری بانک ها در ارائه تسهیلات، زمین را رها کرده و پیگیری نشده است.

فرماندار شهرستان حاجی آباد با بیان اینکه زمین صرفا برای احداث سیلو واگذار شده است خاطرنشان کرد: مسئولان جهادکشاورزی باید زمین را از افرادی که قادر به احداث سیلو نیستند، گرفته و به افرادی که توانایی کارکردن دارند واگذار کنند و این موضوع به طور جدی پیگیری شود.

وی افزود: به منظور جلوگیری از خروج و ضایعات گندم، افزایش توان خرید گندم در شهرستان و تسهیل در کار کشاورزان در برداشت این محصول و با توجه به تاکیدی که استاندار در سفر اخیر خود به این شهرستان بر احداث سیلو داشته است امیدواریم بزودی با مشارکت بخش خصوصی سیلو مورد نیاز شهرستان احداث شود.
انتهای خبر/ز
برچسب ها: سیلو ، گندم ، حاجی اباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.