معاون برنامه ریزی استاندار ایلام با بیان اینکه راه اندازی منطقه آزاد تجاری مهران، بهترین فرصت برای حضور گسترده سرمایه گذاران و توسعه استان است گفت: راه اندازی این منطقه ویژه یکی از طرح های مکمل مرز مهران است که مزیت و ظرفیت های این مرز را بالا خواهد برد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ حشمت اله عسگری با بیان این مطلب افزود: برای گسترش و توسعه مرز مهران باید از فعالان اقتصادی و بازرگانان حمایت کرد تا مشارکت بخش ‏خصوصی را در این ‏مرز افزایش داد.
وی افزود: در همین راستا پایین آوردن تعرفه ها و هزینه های مختلف زمینه گسترش صادرات و واردات را در این مرز به دنبال ‏دارد.
عسگری با بیان اینکه این طرح در فرآیند تولید، رونق و توسعه اقتصادی و اجتماعی استان نقش مهمی دارد، گفت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، تجاری و صنعتی و در مرحله بالاتر راه اندازی منطقه آزاد تجاری به معنای بسته ای کامل از مزیت های حقوقی، اقتصادی و حمایتی است.
معاون برنامه ریزی استاندار ایلام اظهار کرد: این مجموعه بی نظیر و قابلیت ارزنده خود به خود شرایط را برای جذب سرمایه و سرمایه گذار در استان ایلام فراهم می کند.
وی ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر دغدغه مسوولان برای به سرانجام رسیدن و راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی مهران به نتیجه رسد.
پایانه مرز بین المللی مهران در فاصله 85 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام واقع است.
این پایانه اکنون مهمترین راه تردد گردشگران مذهبی به شهرهای زیارتی عراق و ایران است./س
 
 
 
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.