اراک/

اینورژن میهمان اراکی‌هاست

آلودگی هوای اراک تا اوایل هفته آینده ادامه دارد.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، با اشاره به اینکه به دلیل آلودگی هوای اراک امروز مدارس و دانشگاه‌های اراک تعطیل شده‌اند، افزود: هوای اراک به دلیل وجود ذرات معلق و همچنین دی‌اکسیدگوگرد از وضعیت استاندارد خارج شده است.

انصاری با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل وجود مه نمی‌توان درصد آلاینده‌ها را به صورت دقیق مشخص کرد، افزود: این شرایط به دلیل پدیده اینورژن تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت و توصیه می‌شود که بیماران قلبی، افراد میانسال و همچنین کودکان از خانه خارج نشوند.

انصاری بخشی از آلودگی این روزهای اراک را ناشی از سوخت نیروگاه و دی‌اکسیدگوگرد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر سه واحد نیروگاه از مدار خارج شده است و تنها با یک واحد فعالیت دارد اما به هر حال سوخت مازوت در یک واحد از نیروگاه آلودگی‌هایی را به همراه دارد.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: اداره کل محیط زیست استان مرکزی به هیچ عنوان با طرح توسعه نیروگاه موافق نخواهد بود و این اقدام نیز به سازمان اعلام شده است و در صورتی که توسعه نیروگاه شازند در مکان فعلی آن آغاز و ادامه یابد برخورد خواهیم کرد./س
/
برچسب ها: اینورژن ، مهمان ، اراکی ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.