تغییرات پوستی در دوران بارداری بسیار شایع است و تقریبا در همهٔ زنان دیده می‌شود این تغییرات می‌توانند سبب نگرانی‌هایی شوند که معمولا مربوط به زیبایی ظاهری است.

دکتر مسعود ملکی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در دوران بارداری، بدن برای مدت نسبتا کوتاهی، تغییرات متعددی را در پوست، ناخن و مو‌ها تحمل می‌کند. 

وی گفت: در ۹۰درصد خانم‌های باردار در فاصله هفته‌های اول تا چهاردهم بارداری، افزایش رنگ دانه‌ها در پوست باعث تیره شدن آن می‌شود که البته معمولا بعد از بارداری از بین می‌رود. 

وی گفت: معمولا در اکثر خانم‌ها، در نیمه دوم بارداری، تیرگی‌هایی به صورت دو طرفه و قرینه، عموما در لب، گونه‌ها، پیشانی و چانه ایجاد می‌شود که به ماسک حاملگی معروف هستند این تیرگی معمولا بعد از زایمان از بین می‌رود اما ممکن است به صورت کم رنگ‌تر باقی بمانند. 

ملکی افزود: رشد مو‌ها در هنگام بارداری افزایش می‌یابد و مو‌ها پر پشت‌تر می‌شوند اما بعد از زایمان ریزش مو‌ها دو برابر افراد معمولی می‌شود و ۳ تا ۵ ماه بعد از زایمان ادامه خواهد داشت. 

این متخصص پوست در خصوص مشکلات ناخن در دوران بارداری گفت: در این دوران معمولا شیارهای عرضی روی ناخن ایجاد می‌شود و در مواردی هم ممکن است ناخن از ریشه خارج شود، که بهتر است جهت بررسی به پزشک مراجعه شود. 

وی در پایان گفت: اکثر این تغییرات بعد از بارداری از بین می‌روند، اما بهتر است برای جلوگیری از عوارض آن‌ها به پزشک مراجعه شود. 


انتهای پیام/
برچسب ها: بارداری ، پوست ، ناخن ، لک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار