مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور، گفت: مشترکان پر مصرف باید قیمت واقعی آب را بپردازند.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ جانباز در مراسم معارفه مدیر عامل شرکت آب منطقه ای و آبفای شهری استان همدان افزود: به اقتصاد آب در کشور توجهی نمی شود و در بخش آشامیدن ، کشاورزی و صنعتی اقتصادی پویا برای آب تعریف نکردیم.
وی ادامه داد : هم اکنون برای تامین ، تولید و توزیع به ازای هر مترمکعب آب شهری 700 تومان و آب روستایی 660 تومان هزینه می شود و قیمت تمام شده آب تا رسیدن به منازل ، 900 تومان می شود اما هزینه ای که از مشترک دریافت می شود 275 تومان است که بخشی از این هزینه برای بخش هدفمندی یارانه ها تزریق می شود و فقط 180 تومان به دست شرکت آبفا می رسد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: باید تعرفه های هوشمند برای آب تعریف کنیم ، قرار نیست آب گران شود، فقط مشترکانی که بیش از الگوی مصرف آب مصرف می کنند باید هزینه واقعی آب را پرداخت کنند.
 جانباز با بیان اینکه در تمامی کشور مشکل کم آبی است ، خاطرنشان کرد: در گستره وسیعی از کشور مشکل کمبود بارش داریم ، علی رغم مشکلات کمـی با مشکلات کیفی آب روبرو هستیم ، اضافه برداشت آب موجب کاهش کیفیت آب می شود چرا که در برخی مناطق برای تامین آب باید از دور دست آب را انتقال دهیم.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور ، گفت: از این پس به دنبال اجرای شبکه های آب از طریق بخش خصوصی هستیم.
در پایان از خدمات آقای عزالدین قدردانی و آقای حسینی بیدار به عنوان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان معرفی شد./س
برچسب ها: مشترک ، مصرف ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.