مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر سلامت جسمی طلاب گفت: باید شاهد حوزه‌ای برخوردار با جسم و سلامت روح باشیم تا بتواند با تمام توان در خدمت اسلام و انقلاب و نظام باشد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، در همایش مدیران استانی مرکز مدیریت و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه سراسرکشورکه در بنیاد علوم وحیانی اسرا برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) اظهار داشت: موفقیت تمام انسان‌ها به ویژه انسان‌هایی که رسالت سنگین تبلیغ دین را برعهده دارند در گرو سلامت جسم و روح است.

وی با بیان اینکه اسلام بر سلامت جسم و روح تأکید فراوانی دارد. افزود:اگر روح و جسم فرد گرفتار مشکل شود، قطعا انسان در مسیر موفقیت و رسیدن به اهداف مقدس خود ناکام خواهد ماند.

مدیرحوزه های علمیه با بیان اینکه اسلام درباره بخش روانی و جسمانی تأکید فراوانی داشته، به طوری که بخش روانی در جامعه باید تقویت شود ادامه داد: در دنیا ثابت شده که بخش عمده بیماری‌ها ناشی از دلهره‌، استرس و اضطراب است، بخش عمده دیگر نیز به نبود یا ضعف ایمان افراد برمی‌گردد .

معاون جامعه مدرسین حوزه تصریح کرد: شناخت روحیات افراد یکی از مهم‌ترین مسائل بخش روانی است، برای نمونه منشأ اصلی سرطان به سبب شوک‌ها و ترس‌هایی است که برای افراد وارد می‌شود، به هر میزان ایمان جامعه تقویت شود و توکل به خدا بیشتر شود، بسیاری از نگرانی و مسائل در زندگی آن‌ها حل خواهد شد.

مدیرحوزه های علمیه با بیان این که باید بنیه‌ها را در فضای جامعه تقویت کرد ادامه داد: اعتقاد به مقدرات الهی نیز از دیگر مسائل آرامش بخش مردم بوده که ایمان به خدا وتوکل و اعتقاد به مقدارت کلیدی ترین مشکلات افراد را برطرف می کند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که طلاب و حوزویان در عرصه خداباوری پزشک جامعه محسوب می‌شوند گفت: با تقویت روحیه خداباوری دعا ،ایمان و نیایش در جامعه و همچنین ایجاد تفریحات سالم ،خویشتنداری، صبر، بردباری، شکیبایی از جمله داروهای روانی جامعه است.

وی با اشاره به برنامه‌های عاطفی در میان خانواده‌ها تاکید کرد: یکی از مشکلات جامعه، گسست روابط خانوادگی است، که بعضا به سبب کم محبتی و عدم عاطفه بوده که روش الگوها و ویژگی‌ها معنوی از دیگر موارد تأثیرگذار است.

معاون جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه ادامه داد: باید اساتید اخلاق در حوزه‌های علمیه تقویت شده تا روح و جسم طلاب نیز تقویت شود.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با بیان این که رعایت خوراک و عدم اسراف سلامتی روحی و روانی را به وجود خواهد آورد بیان داشت: رعایت اعتدال و میانه روی در خورد و خوراک موجب کمتر شدن بیماری در افراد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم ارایه خدمات مناسب به طلاب تاکید کرد: وجود مرکز خدمات در کنار حوزه یک نعمت الهی است.

مدیر حوزه های علمیه ابراز داشت: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، برنامه‌های متنوع بی‌شماری در اختیار طلاب قرارداده که جای تقدیر بسیار است.

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: معیشت، وام مسکن و بیمه طلاب از تصمیمات ماندگار مرکز خدمات حوزه های علمیه است.

وی با بیان این که در حال حاضر هزینه های پزشکی سرسام آور است، ابراز داشت: با تفاهمی که بین مرکز خدمات و مرکز مدیریت به امضا رسیده طرح سنجش سلامت طلاب با تشکیل پرونده سلامت در کنار آموزش، پژوهش، تبلیغ، تهذیب اهمیت بیشتری دارد.

مدیر حوزه های علمیه گفت: باید شاهد حوزه‌ای برخوردار با جسم و سلامت روح باشیم تا با تمام توان در خدمت اسلام و انقلاب ونظام حرکت کنند./س


برچسب ها: قم ، حوزه ، خدمت ، نظام ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.