يک فعال اينترنتي آمريکايي که از حاميان ادوارد اسنودن، مشاور سابق امنيتي آمريکا است در گفتگو با يکي از روزنامه هاي چاپ برلين گفت: يک نفر با زور وارد آپارتمانش شده و اقدام به تجسس در رايانه وي کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه برلينر زيتونگ، جاکوب اپلبوم، که هکر و محقق مستقل در زمينه امنيت رايانه‌اي است، يکي از معدود افرادي است که به اسناد اينترنتي متعلق به آژانس امنيت ملي آمريکا دسترسي دارد. 

اپلبوم خواستار اتخاذ تدابيري براي رمزگذاري اطلاعات اينترنتي به منظور جلوگيري از دسترسي نهادهاي جاسوسي دولتي از جمله آژانس امنيت ملي آمريکا به اين اطلاعات شده است. 

روزنامه برلينر زيتونگ به نقل از اين فرد اعلام کرد : « بخش زيربنايي ارتباطات در کشور ما هم اکنون به گونه اي است که مقامات هر زمان که بخواهند مي توانند به اطلاعات دسترسي پيدا کنند. مسئله اين است که چگونه آژانس امنيت ملي آمريکا همواره به اين اطلاعات دسترسي دارد. » 

اسنودن از زمان آغاز انتشار اسناد محرمانه داخلي در رسانه ها و افشاي برنامه هاي جاسوسي اينترنتي و شنود مکالمات تلفني شهروندان آمريکايي و همچنين شنود مکالمات تلفن همراه سران کشورهاي ديگر، براي دولت آمريکا دردسرساز شده است.

دادستانان آمريکايي اسنودن را به جاسوسي و سرقت اسناد دولتي متهم کرده است.

وي ماه مه از آمريکا گريخت و در روسيه پناهندگي موقت دريافت کرده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار