معاون اول نخست وزیر اوکراین ابراز امیدواری کرد «کیف» به زودی توافقنامه مشارکت با اتحادیه اروپا را امضا کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ایتارتاس؛  "سرگئی آربازف"جمعه در میزگردی با حضور نمایندگان مقامات دولت و مخالفان درباره حل و فصل بحران سیاسی در این کشور گفت: « ما امروز با یک وظیفه دوگانه مواجه هستیم. نخست باید دلیلی را که پشت پرده اقدامات مان وجود دارد توضیح دهیم و دوم این که باید مشارکت اروپایی اوکراین را به نمایش بگذاریم به عنوان مثال مشارکت با اتحادیه اروپا همچنان به قوت خود باقیست. ما مصمم هستیم این گام را برداریم اما نمی خواهیم چنین اقدامی را چشم بسته انجام دهیم.»
این مقام ارشد اوکراینی در ادامه گفت: « اوکراین در حرکت خود برای متحد شدن با اروپا صادق است. کسی نمی تواند ما را سرزنش کند که رئیس جمهور و مقامات عالی هیچ کاری برای اجرای برنامه مشارکت با اتحادیه اروپا انجام نداده اند به ویژه در روزها و ماههای اخیر .»
آربازف در ادامه گفت: « ما چانه نمی زنیم اما باید متوجه این مسئله باشیم که فردایی هم در کار خواهد بود.»
وی معتقد است اتحادیه اروپا به سیاست درهای باز به سوی اوکراین ادامه می دهد.
این مقام اوکراینی تأکید کرد :«مسئله این نیست که آیا چنین اتفاقی خواهد افتاد یا خیر ، بلکه مسئله این است که ما این کار را چه موقع و چگونه انجام دهیم.»
معاون اول نخست وزیر اوکراین همچنین خاطرنشان کرد : «اوکراین باید پایبندی خود را به ادامه مسیر اتحاد با اروپا تایید کند و من خوشحالم که اتحادیه اروپا تعهد و پایبندی مشابهی را از خود به نمایش می گذارد.»
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار