دبيرکل اتحاديه مشاغل تونس اظهار داشت "مهدي جمعه" بايد دولت اداره بحران تشکيل دهد .

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی ؛ دبیرکل اتحادیه مشاغل تونس تاکید کرد مهدی جمعه نخست وزیر جدید این کشور باید کابینه ای با حداقل وزرا تشکیل دهد، زیرا این دولت فقط برای اداره بحران سیاسی و عبور از مرحله انتقالی است. 

حسین العباسی در آستانه از سرگیری گفتگوهای ملی تونس افزود: ماموریت کمیته چهارجانبه برای میانجی گری بین احزاب تونسی پایان نیافته است، زیرا احتمال بروز اختلاف بین این احزاب وجود دارد.  العباسی گفت: اختلافات سیاسی می تواند بر کار دولت آینده تاثیر بگذارد. 

مهدی جمعه که قرار است به زودی به عنوان نخست وزیر جدید تونس فعالیت خود را آغاز کند نیز متعهد شد با تلاش برای برگزاری انتخاباتی شفاف به خروج این کشور از بحران کمک کند.  جمعه گفت به دنبال ایجاد شرایطی مساعد برای برگزاری انتخاباتی شفاف و معتبر، تامین امنیت مردم تونس و ارتقا اقتصاد این کشور با هدف خارج شدن از بحرانی است که با ترور یکی از نمایندگان مخالف برجسته تونس تشدید شد.

خبرگزاری رسمی تونس اعلام کرد نخست وزیر جدید گفت شخصا بی طرفی دولت، نهادهای امنیتی و ارتش را تضمین می کند.

اظهارات جمعه در آستانه نشست حزب حاکم النهضه و دیگر احزاب برای گفتگو درباره ساز و کاری جهت کناره گیری علی العریض از قدرت و آغاز به کار دولت جدید بیان شد.


انتهای پیام /
برچسب ها: تونس ، بحران ، اداره ، تشکیل ، مردم ، اعتراض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار