مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت ارزش سرمایه گذاری در صنعت نساجی را72 هزارمیلیاردریال اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان ،‌ نعمت الله مردانیˈ در مراسم افتتاح دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی اصفهان اظهار کرد: به جز دو سال اخیر سالانه به طور متوسط 8 هزارمیلیارد ریال سرمایه گذاری جدید در صنعت نساجی انجام می شود.

وی تاکید کرد: صنعت نساجی در ایران قدمتی بیش از صد سال دارد و هم اکنون در 9هزار و 700 واحد نساجی 283 هزار نفر اشتغال دارند.
مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اکنون 15هزار تحصیل کرده در این رشته در کشور وجود دارد و بیش از چهار هزار نفر دانشجو نیز در رشته نساجی مشغول به تحصیل هستند.
مردانی بابیان اینکه برای ورود به صنعت مد باید زیرساخت های لازم در زمینه نشان تجاری سازی و بازاریابی جهانی فراهم شود،خاطر نشان کرد: زیرساخت های مناسب برای این صنعت در کشور موجود است اما در زمینه طراحی و تهیه مواد اولیه باید بیشتر کار کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: دو برابر واحدهای نساجی صنعتی در کشور واحدهای نساجی سنتی وجود دارد که باید برای آن ها برنامه ریزی صورت گیرد.
ˈ
مظفر انصاریˈ افزود: بسیاری از این واحدها به صورت زیرپله و گاه مخفی کار می کنند رفتن و استقرار در شهرک صنعتی صرفه و امکان اقتصادی ندارد و لازم است برای این گونه واحدها شهرک های صنفی ایجاد شود.
وی حضور و استفاده از نظرات پیشکسوتان صنعت نساجی را در کمیسیون مقررات صادرات و واردات خواستار شد و گفت: حضور این افراد در برنامه ریزی کاربردی تر موثر است و نگاه صنعتگر ما جهانی است.
دهمین نمایشگاه نساجی اصفهان با حضور شرکت هایی از استان تهران، اصفهان، یزد، فارس، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و قم و شرکت کنندگانی از کشورهای ترکیه، هند و چین تا پایان آذر ماه امسال ادامه دارد/س.

برچسب ها: اصفهان ، صنعت ، نساجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.