به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، محمدرضا
کچویانˈ در همایش صنعت
قراضه آهن دراتاق اصفهان اظهار کرد: اسقاط خودروهای
فرسوده در این رابطه بسیار مهم است که در چند سال اول اجرا با ارائه تسهیلات و
سیاست های تشویقی بسیار خوب پیش می رفت.
مدیرعامل شرکت فلز تدارک فولاد مبارکه اصفهان افزود: ولی در دو سال اخیر
یا به دلیل ضعیف شدن سیاست های قبلی و یا ناشی از انفجار قیمت خودرو در کشوراین
روند کند شده است.
وی با بیان اینکه اسقاط خودروهای فرسوده هم از جهت زیست محیطی، کاهش
آلودگی ها و مصرف سوخت اهمیت دارد تصریح کرد: این امر موجب رونق خودروسازی داخلی
می شود.
مدیرعامل شرکت فلز تدارک فولاد مبارکه اصفهان گفت: اکنون در کشور با
کمبود قراضه برای واحدهای تولیدی مواجه هستیم که تنها راه علاج آن واردات است و
بدین سبب ساخت اسکله اختصاصی برای واردات منظم قراضه آهن ضروری است.
وی با بیان اینکه به دلیل نبود اسکله مناسب واردات قراضه روزها در بندر
نگه داشته می شود اشاره کرد: به دلیل نبود
امکانات لازم برای آزمایش رادیو اکتیو در محل، قراضه ها در انبارها نگهداری می شود
تا مامور سازمان انرژی اتمی آن ها را آزمایش کند.
مدیرعامل شرکت فلز تدارک فولاد مبارکه اصفهان گفت: به همین دلیل برای
کاهش هزینه، آسان سازی روند کار و صرفه جویی در زمان، باید گیت رادیو اکتیو در
مبادی ورودی کشور راه اندازی شود.
وی با اشاره به اینکه بین تامین کنندگان و مصرف کنندگان قراضه شکاف وجود
دارد و این دو با هم متحد نیستند پیشنهاد داد: خوشه ای از اعضای اتحادیه های تامین کنندگان
قراضه و نمایندگان انجمن تولید کنندگان فولاد ایجاد شود تا بتواند در کنترل قیمت
ها تاثیر مناسبی بگذارد.
وی همچنین با تاکید بر نقش پژوهش و آموزش در صنعت قراضه آهن گفت: در این
زمینه خیلی کم کار شده و مقدار دقیق عرضه و تقاضای قراضه در کشور مشخص نیست.
کچویان اظهار کرد: دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی با همکاری این شرکت می
توانند بر روی روش های جدید فرآوری قراضه همکاری کنند.
وی همچنین اضافه کرد: ترانزیت قراضه از مبادی ورودی و خروجی کشور به سایر
کشورها باید ممنوع شود.
این همایش یکروزه با چهار رویکرد ˈ قراضه
آهن و محیط زیست ˈ، ˈ نقش
قراضه آهن در اقتصاد کشورˈ، ˈایجاد
تشکل صنایع بازیافت فلز ایرانˈ و ˈنقش
پژوهش و آموزش در صنعت قراضه آهنˈ
برگزارشد/س.