سخنگوی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان البرز از حضور 90 دانشجوی این استان در کاروان عاشقان حسینی (ع) خبر داد و گفت: این دانشجویان برای حضور در مراسم اربعین پیاده عازم کربلا معلی شده‌اند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،روح‌الله فضلی اظهار داشت: مردم ایران اسلامی به ویژه استان البرز عشق و ارادتی عمیق به سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و شهدای کربلا دارند و هر ساله مراسم سوگواری شهدای کربلا با حضور گسترده مردم در محرم و صفر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در آئین سوگواری و عزاداری امام حسین (ع) حضور گسترده جوانان و نوجوانان البرزی دارای پیام‌های بسیاری است و نشان می‌دهد که مردم ما با وجود تهاجم گسترده فرهنگی و شبیخون فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب، دست از راه ولایت بر نخواهند داشت.

این فعال دانشجویی با اشاره به در پیش بودن مراسم اربعین حسینی (ع) و حرکت کاروان‌های پیاده‌ متشکل از زائران حرم امام حسین (ع) در کربلای معلی افزود: در این آئین معنوی مردم استان البرز نیز به صورت مستقل و گروهی شرکت دارند.

فضلی بیان داشت:‌ در این میان 90 دانشجوی مراکز مختلف دانشگاهی استان البرز نیز در قالب کاروان‌های عاشقان حسینی (ع) حضور دارند و همراه با بقیه زائران برای حضور در اربعین حسینی (ع) عازم کربلای معلی شده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این دانشجویان از مرز مهران به کشور عراق سفر کرده و در طول مسیر به زیارت بارگاه ملکوتی مولی‌الموحدین امیرالمومنین علی (ع) مشرف خواهند شد.

سخنگوی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان البرز تصریح کرد: این دانشجویان سپس به صورت پیاده از نجف عازم کربلا شده و در مراسم اربعین حسینی (ع) همراه با دیگر زائران در آئین‌های سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان شرکت خواهند داشت.

فضلی در پایان گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور دانشجویان فوق در این مراسم و همچنین شیوه بازگشت آنها به کشور نیز انجام شده و بر اساس این برنامه،‌ دانشجویان البرزی 2 روز پس از برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) به ایران باز خواهند گشت.

انتهای پیام/م
برچسب ها: البرز ، اربعین ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.