تحليلگر آمريکايي تاکيد کرد رهبر کره شمالي فردي خطرناک و غير قابل پيش بيني است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان، کرت کمپبل در گفتگو با برنامه «جي پي اس» فريد زکريا در اين شبکه درباره اعدام مقام بلندپايه کره شمالي گفت: شايد بعد از مدتي اعدام شوهر عمه رهبر کره شمالي که دومين فرد قدرتمند اين کشور بود از يادها برود، اما آنچه مهم است اين است که شبه جزيره کره همچنان خطرناک ترين مکان در روي زمين است.

رهبر کره شمالي بي نهايت غير قابل پيش بيني است. رهبر کره شمالي که هنوز يک بچه است، در چند سالي که به قدرت رسيده ، ثابت کرده فردي خطرناک و تقريبا غير قابل کنترل است. قبلا چين تا حدودي به طور سنتي مي توانست کره شمالي را کنترل کند اما ديگر آن دوران گذشته است. کيم جونگ اون رهبر کره شمالي اين کشور را در مسيري بسيار خطرناک به پيش مي برد. هم اکنون شاهد تنش شديد اين کشور با ژاپن، چين ، کره جنوبي و آمريکا هستيم. کره شمالي به شدت در صحنه بين المللي منزوي و تنها شده است. اين کشور مجهز به سلاح اتمي است و هر روز که مي گذرد خود را مستاصل تر مي بيند و ممکن است براي بقاي خود کارهاي خطرناکي انجام دهد. 

اين تحليلگر افزود: واقعيت اين است که ما اطلاعات زيادي از داخل کره شمالي نداريم. ما مي دانيم که جان سونگ تائک احتمالا معروف ترين شخصيت کره شمالي در عرصه بين المللي و زبده ترين طرف گفتگوي اين کشور با جامعه بين المللي بود. او به مقررات اقتصادي آگاه بود و روابط خوبي هم با چين داشت. او در واقع شخصي بود که جامعه بين المللي مي توانست به او اعتماد کند.

به همين علل او قدرت زيادي داشت و از نظر رهبر جوان کره شمالي که تمايل به خشونت دارد، جان سونگ تائک مي توانست تهديدي جدي محسوب شود. کيم جونگ اون پيش از آنکه جانشين پدرش شود، حدود هشت سال خارج از کره شمالي در مدارس سوئيس درس خوانده بود. ما در تماسهايي که با همکلاسيهاي او داشتيم و با آنها درباره رهبر کره شمالي مصاحبه کرديم، به اين نتيجه رسيديم او حتي در سن نوجواني هم فردي خطرناک و غير قابل پيش بيني و مستعد خشونت بود. به نظر من اعدام اين مقام کره شمالي و اعمالي از اين قبيل مي تواند کره شمالي را از درون دچار بي ثباتي کند و ممکن است اين احساس را ايجاد کند که کره شمالي در مسير درستي قرار ندارد.
 
اين کارشناس در پايان گفت: يکي از ديپلماتهاي کارکشته چين در توصيف کره شمالي گفته است اين کشور همانند قوطي حاوي غذاي سگها است. اگر اين قوطي کنسرو غذاي سگها را بدون اينکه باز کنيم به حال خود رها کنيم مي تواند براي هميشه باقي بماند، اما به محض اينکه در آن را باز کنيد به سرعت فاسد مي شود. و اين دقيقا نگراني چين درباره کره شمالي است. 

انتهای پیام / 
برچسب ها: آمریکا ، کره ، شمالی ، رهبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار