نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: توجه به پژوهش و فنآوری از مولفه های مهم در توسعه علمی کشور است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، آیت الله دری نجف آبادی در آیین افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان مرکزی گفت: یکی از جایگاه های ارزشمند در توسعه و توانایی علمی، فراهم سازی زیرساخت های لازم در عرصه پژوهش و فناوری است.
 وی افزود : پژوهش و فناوری به عنوان نیروی محرکه پیشرفت در توسعه پایدار و رسیدن به رفاه و استقلال واقعی کشور باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد تا با تولید علم به توسعه اقتصادی و صنعتی در همه زمینه هابرسیم.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اگر بخواهیم توسعه پایداری در تمامی حوزه ها داشته باشیم باید به بحث توسعه تحقیق و پژوهش به ویژه در دانشگاه ها بشکلی وی‍‍ژه توجه شود.
آیت الله دری نجف آبادی بابیان اینکه برای رسیدن به جایگاه مطلوب در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی نیازمند پشتوانه علمی هستیم، افزود: برای دستیابی به توسعه علمی نیازمند تربیت نسلی آگاه و علم آموز هستیم که این مهم حمایت و فراهم سازی زیرساخت های لازم را نیاز دارد.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: اگر امروز کشورهای پیشرفته جهان در عرصه های مختلف به اقتدار و توانمندی هایی دست یافته اند به واسطه توسعه علم و دانش است.
وی با بیان اینکه پژوهش از تولید اطلاعات و کوشش برای یافتن بهترین راه حل های ممکن برای حل مشکلات در عرصه های مختلف است افزود: پژوهش فعالیت منسجم برای رسیدن به شناخت روشن از مفاهیم پیرامون و راهی برای گسترش مرزهای دانش است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی یادآوری کرد: دستاوردهای امروز جامعه نتیجه پژوهش ها، مجاهدت ها و از خود گذشتگی جوانان کشور است که امروز در بسیاری از علوم ما را از دیگر کشور ا بی نیاز کرده است./س
برچسب ها: پژوهش ، علمی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.