طراح اولین بازی رایانه ای ایرانی شرکت apple معتقد است، تولیدات داخلی تنها 10 درصد بازار بازیهای رایانه ای کشور را در دست دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


مهدی گلبنی گفت: به وضوح می بینیم که کاربران علاقه ای به بازیهای رایانه ای تولید داخل نشان نمی دهند و همین امر موجب شده تا بازیهای رایانه ای سایر کشورها بازار کشور ما را در دست بگیرند.

وی علت این امر را کیفیت پایین و نبود تبلیغات برای بازیهای رایانه ای تولید داخل عنوان کرد و افزود: در حال حاضر سرمایه گذاری بر روی ساخت این بازیها در کشور انجام نمی شود و همین امر موجب شده تا بازیها کیفیت مطلوبی نداشته باشند.

این طراح بازیهای رایانه ایبا تاکید بر لزوم سرمایه گذاری و نیز فرهنگسازی در خصوص بازیهای رایانه ای تولید داخل، گفت: ساخت این بازیها بسیار هزینه بر است، به طوریکه یک بازی رایانه ای مانندGTA ، 130 میلیارد تومان هزینه داشته است.

وی خاطر نشان کرد: این در حالیست که میانگین هزینه برای ساخت یک بازی رایانه ای در داخل کشور 50 میلیون تومان می باشد که حتی تامین این مبلغ هم از عهده شرکت های خصوصی بر نمی آید.

به گفته این طراح بازیهای رایانه ای، با سرمایه گذاریهای انجام شده در حال حاضر ساختاین بازیها در خارج از کشور به یک صنعت تبدیل و موجب شده سالانه چند میلیارد دلار ارز از کشورمان برای خرید این بازیها خارج شود.

وی گفت: این تنها بخش ضرر مالی است و نباید فراموش کنیم این بازیها خسارات به مراتب گسترده تری را به فرهنگ کشور ما وارد می کند/س.


برچسب ها: کرمانشاه ، درصد ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.